Mașinuța-avion pe care nimeni nu a cerut-o, dar pe care o avem

Mașinuța-avion pe care nimeni nu a cerut-o, dar pe care o avem

Dacă se întâmplă să cauți un vehicul care să fie mașină ziua și avion noaptea, ești norocos. Cei de la Volkswagen au creat o mașină-avion, care este exact ceea ce te-ai aștepta – un vehicul aerodinamic din aluminiu, cu motoare în spate și o elice în față, care costă pe măsură.

Mașina costă 25.000 de dolari și a fost creată după o mașină Beetle din 1968 și un avion Cessna 172 din 1959, potrivit Jalopnik. Înăuntrul său încap patru persoane. Farurile sunt poziționate în fața elicei, aceasta putând să le blocheze. Aripile sunt mici, dar oferă ceva protecție împotriva luminii puternice și a ploii atunci când e nevoie. Totul sună bine, doar că cel mai probabil această mașină-avion nu prea va avea șanse să se înalțe în viitorul apropiat.

Ideea de mașini-avion nu este nouă, după cum arată cei de la Cosmos Magazine. Ea a existat de mai bine de un secol. În 1917, primul astfel de vehicul a reușit să facă câteva salturi la o expoziție din New York și cam atât. De atunci, fiecare deceniu a venit cu design-uri noi de mașini zburătoare. Cel mai aproape de a avea un asemenea vehicul care să și funcționeze am fost în anii 1970, când Ford luase în considerare la modul serios să construiască Aerocar. Criza de petrol care a urmat a ucis ambiția aceasta însă.

În primăvara lui 2018, compania americană Terrafugia a încercat să aducă la viață conceptul, motiv pentru care acum invenția lor, Terrafugia Transition, este disponibilă pentru pre-comenzi. Vehiculul e mai mult avion decât mașină, motiv pentru care se poate și înălța, dar cel puțin ne aduce mai aproape de conceptul SF.

Cât despre mașinuța-avion de la Volkswagen, momentan rămâne în istorie cu strămoșii ei care au încercat, dar nu au prea reușit, să zboare. Chiar dacă nu prea poate să se înalțe, măcar arată bine și cu siguranță va rămâne un vehicul veritabil de colecție.

Citește și:
Etichete: