Legea pentru radare ar putea fi schimbată. Cum le va putea folosi Poliția

Legea pentru radare ar putea fi schimbată. Cum le va putea folosi Poliția
Alex Rizea
18:04 20.02.2018

Au apus vremurile în care șoferii erau înregistrați de aparatul radar din mașini neinscripționate. Comisia juridică a Senatului a dat raport favorabil pe 20 februarie iniţiativei legislative prin care se propune ca radarele să se instaleze exclusiv pe autovehiculele ce prezintă însemnele Poliției Rutiere.

De acum înainte dispozitivele radar fixe sau mobile destinate măsurării vitezei vor fi instalate exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisuri şi însemnele distinctive ale Poliţiei Rutiere, potrivit proiectului iniţiat de 16 parlamentari ai PNL. De cealaltă parte, dispozitivele mobile de tip pistol destinate măsurării vitezei se vor utiliza la o distanţă maximă de 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile şi însemnele distinctive ale Poliţiei rutiere.

Conform motivării, aceste modificări au scopul de a preveni accidentele. Totodată, se revine la ordonanţa dee urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 pentru circulaţia pe drumurile publice. În forma de acum, şi aşa cum este interpretată şi aplicată, OUG nr. 195/2002 este o ordonanţă orientată doar către aplicarea de sancţiuni. Aici intervine prevenția și creșterea siguranței pe drumuri publice.

Aplicarea de sancţiuni trebuie să fie ultima modalitate în modelarea comportamentului șoferului. O lege poate avea obiectiv fundamental aplicarea de sancţiuni, după cum au explicat inițiatorii legii.

Proiectul vine în contextul în care țara noastră s-a angajat ca, până în anul 2020, să reducă la jumătate numărul accidentelor rutiere grave. Într-un raport publicat de Poliția Rutieră în acest an se poate observa că România pare a fi pe drumul cel bun.

Potrivit documentului, în 2016, numărul accidentelor rutiere grave a fost mai mic cu 13,5% decât în anul 2015. Totuși, sunt puține state în Uniunea Europeană care să stea mai prost la capitolul autostrăzi decât noi. În jur de 90% din reţeaua naţională este la standardul de drumuri cu o singură bandă pe sens.

În ceea ce privește siguranța pe drumuri le țării, pe primele patru dintre cele mai periculoase șosele de la noi (DN1, DN6, DN2 și DN7) au fost în 2017 nu mai puțin de 896 de accidente rutiere soldate cu peste 1.100 de victime. DN1 face legătura între Bucureşti şi nord-vestul ţării, DN6 leagă București de Timișoara, DN2 ajunge din capitala României până la graniţa cu Ucraina – şi DN7 pleacă din București și ajunge până la graniţa cu Ungaria.

Potrivit cifrelor Poliției Rutiere, viteza excesivă este principala cauză a accidentelor mortale care se petrec pe teritoriul României.

Comentarii
loading...