Întrebările inconfortabile te ajută mai mult decât crezi

Întrebările inconfortabile te ajută mai mult decât crezi
15:58 07.10.2018

Toată lumea a trecut prin următorul scenariu: erai la cursuri/ore și profesorul ți-a adresat o întrebare care te-a pus în dificultate. O nouă cercetare îți arată că acele întrebări te-au ajutat mai mult decât credeai.

Jason Chan este profesor asociat de psihologie la Universitatea de Stat Iowa și spune că și-a făcut un obicei în a-și întrerupe periodic prelegerile pentru a-i întreba pe elevi despre materialele pe care le-au citit. Chan face asta pentru a recâștiga atenția studenților, dar mai important decât atât, pentru a spori capacitatea lor de a învăța noi informații.

Cercetătorii știu că acest proces este benefic pentru acumularea de noi informații. O nouă meta-analiză realizată de Chan și colegii săi confirmă acest lucru, dar a constatat că există și anumite limite.

Studiul arată că frecvența și dificultatea întrebărilor pot inversa efectul și pot funcționa în detrimentul învățării. Chan spune că nu este suficient doar să primești o întrebare, elevii trebuie să răspundă pentru a obține acel efect pozitiv asupra învățării.

„Frecvența este un factor critic. Se pare că există repercusiuni dacă îți testezi prea des studenții„, declară Chan.

Cercetătorii precizează că dacă predai pe toată durata cursului, le diminuezi abilitatea studenților de a învăța materialul respectiv. Cu toate acestea, prea multe întrebări, adresate prea des, pot avea un efect dăunător. În ciuda acestui aspect, savanții nu știu de ce se întâmplă asta și câte întrebări sunt prea multe.

Totuși, Chan precizează că lucrurile fluctuează în funcție de durata predării și de tipul sau dificultatea materialului. Cercetătorii mai spun că testarea studenților pe parcursul cursului este un pas simplu pe care profesorii din orice ciclu de învățământ îl pot aplica pentru a-și ajuta elevii să asimileze informația.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Futurity