10 ian. 2018 | 08:30

Cum câștigă Google milioane de pe urma dependenților care caută ajutor

ACTUALITATE
Cum câștigă Google milioane de pe urma dependenților care caută ajutor

Google câștigă bani dintr-o mulțime de surse, iar una dintre acestea o reprezintă chiar persoanele dependente, care caută ajutor.

Google e băiatul bun la toate și e chiar util, însă asta nu înseamnă că gigantul nu are și practici cel puțin îndoielnice. Una dintre acestea este profitul făcut de pe urma dependenților care caută ajutor pe internet. Astfel, motorul de căutare încasează de la intermediari până la 270 de dolari pentru un singur click care îi aduce pe cei aflați la ananghie pe site-urile potrivite.

Conform celor de la The Times, acești brokeri pozează în centre de asistență online, doar că tot ceea ce fac este să îi redirecționeze pe oameni către anumite clinici, în schimbul unor comisioane consistente, care pot ajunge până la 27.000 de dolari lunar.

Un posesor al unei asemenea afaceri susține că a investit peste 470.000 de dolari în reclame plătite pe Google, pentru a se asigura că numele centrului său apare primul în căutări. Având în vedere că nimeni nu ar ține în picioare o asemenea afacere dacă n-ar avea de câștigat, devine intuitiv cât de mulți bani se întorc.

Google nu ia bani din SUA pentru astfel de practici, având în vedere că sunt interzise prin lege în mai multe state. Pe de altă parte, în locuri precum Marea Britanie, practica este complet legală, iar asta ridică o serie de întrebări asupra eticii celor de la Google.

Cea mai importantă critică adusă acestui sistem de recomandări este că prețul tratamentelor crește nejustificat, privându-i pe mulți de ajutorul de care au nevoie.

Practica a fost descoperită de către jurnaliști sub acoperire, care s-au dat drept fondatori ai unei noi clinici de dezintoxicare. Aceștia au discutat chiar cu Daniel Gerrard, șeful Addiction Helper, cea mai mare agenție de recomandări din Marea Britanie.

Nu doar dependențele aduc bani către Google. Căutarea ”best mesothelioma lawyer” este cea mai scumpă din AdWords, costul mediu fiind de 935,71 dolari pe click, conform unei analize din 2016.