23 ian. 2018 | 12:54

Facebook a inventat o nouă unitate de măsură a timpului

ACTUALITATE
Facebook a inventat o nouă unitate de măsură a timpului

Facebook are de-a face cu o mulțime de păreri negative în ultima vreme, însă compania ar putea primi o mulțime de laude în viitorul apropiat și nu numai.

Cei de la Facebook, mai exact echipa care se ocupă de proiectul Oculus, au inventat recent o nouă unitate de măsură a timpului. Dacă n-ar fi vorba de ei, probabil te-ai gândi că e ceva glumeț și probabil prostesc, însă lucrurile sunt cu adevărat serioase.

Echipa de la Oculus a reușit să creeze o metodă de diviziune a timpului care ar putea ușura munca producătorilor de conținut audio și video.

Numele unității de măsură este flick. Conform documentației din spatele unității de măsuri, un flick este cea mai mică unitate de măsură a timpului mai mare decât o nanosecundă. Cât de mult durează, totuși, un flick? 1/705.600.000 secunde; comparativ, o nanosecundă este o miliardime de secundă, sau 1/1.000.000.000 secunde. Astfel, un flick reprezintă aproximativ 1,41723356 nanosecunde.

Și totuși, de ce avem nevoie de așa ceva? Numărul 705.600.000 este divizibil cu 8, 16, 22,05, 24, 25, 30, 32, 44,1, 48, 50, 60, 90, 100 sau 120, printre altele. Nu sunt numere aleatorii și probabil că îți dai seama deja despre ce e vorba.

Numerele din șir sunt framerate-uri sau frecvențe folosite pentru a distribui conținut video sau audio. 24 de cadre pe secundă, eșantionarea la 44,1 KHz sau televizoarele cu rată de refresh de 120 Hz sunt câteva exemple concrete.

Problema cu fracții ca 1/24 este că nu sunt ușor de folosit. Aceasta, de exemplu, se traduce în 0,041(6). Pe de altă parte, folosirea flick-urilor transformă toate fracțiile în numere naturale, cum ar fi: 1/24 secunde = 29.400.000 flick-uri, 1/120 secunde = 5.580.000 flick-uri și tot așa.

Numerele nu sunt ușor de memorat, dar sunt mult mai ușor de folosit în cadrul unor sisteme de calcul, față de folosirea unor numere zecimale. Partea cea mai bună e că până și numerele folosite pentru standardul NTSC ajung să dividă un flick. 23,976 fps se transformă, de exemplu, în 29.429.400 flick-uri.