06 ian. 2018 | 16:46

De la Nokia la HTC, cum au ajuns producători imenși să eșueze grațios

ACTUALITATE
De la Nokia la HTC, cum au ajuns producători imenși să eșueze grațios

Producătorii de telefoane vin și, cu puțin noroc, rămân o vreme pe piață. Unii ajung imenși, dar niciunul nu s-a dovedit invincibil.

La începutul anilor 2000, compania finlandeză Nokia domina piața. Oamenii preferau de departe Nokia. În 2010, Stephen Elop, directorul executiv de atunci, a hotărât să renunțe la Symbian, cel mai popular sistem de operare înainte de iOS pe iPhone. În 2011, a încercat o recuperare, când a migrat spre Windows Phone și în 2012 a lansat două telefoane cu acest sistem de operare.

Era însă cam târziu, deoarece Android deja își croise drumul către faimă. O rază de speranță a apărut odată cu telefoanele Lumia Microsoft, însă Nokia nu a mai reușit să revină la statutul de dinainte. Sony și Ericsson s-au descurcat ceva mai bine. În 2001, și-au unit forțele pentru a forma o companie comună. Parteneriatul s-a disipat când Sony a achiziționat acțiunile Ericsson în 2012. Între timp, Ericsson nu mai există pe piață și Sony se chinuie cu modele nedorite, necumpărate.

HTC a început ca producător de hardware pentru alții. Prin 2006, HTC a început să vândă produsele sub propriul brand. Pe Windows Mobile a cunoscut succesul și a debutat cu primul telefon cu Android. De patru ani, HTC nu-și găsește echilibrul și doar lansează în contra timp cu ce dorește piața. Între timp, s-a agățat de o investiție de la Google și mai are doar speranțe.

De BlackBerry nici nu se mai pune problema. A externalizat acum brandul către o companie din China și Android a ajuns pe dispozitivele sale. Asta după ce, mulți ani, a dominat mediul corporate.

DECADERE BRANDURI TELEFOANE

Avem însă și multe branduri chinezești. Gigantul Huawei a reușit să se remarce în Europa, dincolo de granițele Chinei. Xiaomi s-a dovedit a fi un expert în promovare și a ajuns să fie unul din cele mai populare branduri, deși calitatea lasă de multe ori de dorit.

[readmore]

Cât despre Apple, ei bine, a venit cu telefonul modern și a cucerit piața. Apple a reușit să creeze cozi în așteptarea produselor și să aniverseze în 2017 primii 10 ani de smartphone modern. Rivalul e Samsung, care s-a păstrat pe poziții. A dat-o în bară grav cu Galaxy Note 7 și a încercat să recupereze în 2017 cu Galaxy S8 și Note 8.

Un lucru este sigur: evoluția și involuția brandurilor, precum și apariția altora noi, ne asigură o varietate imensă. Mai mult, favorizează o atmosferă competitivă feroce între companii, ceea ce înseamnă că îmbunătățirile și update-urile smartphone-urilor ajung să fie la ordinea zilei.