Muzica ascultată online a început să domine vânzările

Muzica ascultată online a început să domine vânzările
Alexandru Puiu
13:00 23.09.2017

Cei mai mulți dintre noi ascultă muzică gratuit de pe YouTube, dar abonații la serviciile de streaming generează cei mai mulți bani pentru industria muzicală.

Obiceiurile noastre de audiție s-au schimbat semnificativ în ultimii ani. Internetul este sursa principală de conținut multimedia, iar muzica în format fizic, pe CD, s-a desemantizat complet. Singura excepție de la acest trend este dată de discurile de vinil. Un număr important de audiofili continuă să investească în discurile de culoare neagră, iar companii importante din tech, Sony și Technics au lansat modele actualizate de pick-up playere.

Trăgând linie însă, creșterea vânzărilor de viniluri se anulează cu scăderea vânzărilor de CD-uri. Astfel, muzica în format analogic nu se vinde mai prost decât în urmă cu aproximativ un an. Informațiile pe marginea acestui subiect au fost publicate de RIAA (Recording Industry Association of America) și, în principiu, se referă la situația vânzărilor de peste ocean.

Anul trecut, streamingul de conținut audio a generat pentru prima oară în istoria mediului mai mulți bani decât toate celelalte formate la un loc. În prima jumătate a lui 2017, când vine vorba de muzică, industria a strâns aproape 4 miliarde de dolari, în creștere cu aproximativ 17% față de aceeași perioadă din 2016. Din acea valoare, nu mai puțin de 62% vin din streaming. Dacă trendul se menține, nu ar trebui să fie foarte dificilă depășirea încasărilor de 7,7 miliarde de dolari din întregul an 2016. Anul trecut a fost cel mai profitabil pentru industria muzicală din 2009 și până în prezent.

Merită reținut că streaming se referă atât la servicii contra cost, precum Apple Music, Spotify, Deezer sau Zonga, cât și opțiuni gratuite, precum YouTube. RIAA se luptă de mult timp să-i convingă pe cei de la YouTube și Spotify să plătească sume de bani mai generoase artiștilor, chiar dacă momentan, serviciul Google este cel mai darnic. În SUA, numărul abonațiilor la servicii contra cost de streaming este de 30 de milioane. Spotify este pe primul loc, dar Apple Music vine repede din urmă. În doar doi ani, la nivel global, Cupertino a strâns 27 de milioane de abonați.

Comentarii
loading...