21 apr. 2017 | 10:31

HDR10+ este cel mai nou standard care să-ți ia ochii

ACTUALITATE
HDR10+ este cel mai nou standard care să-ți ia ochii

HDR10+ este un nou standard pentru televizoare, creat de Samsung și de Amazon, care va adăuga mai multă confuzie pe piață.

Avem deja de multă vreme standardul HDR folosit în cadrul televizoarelor, iar când acesta nu a mai fost de ajuns, a apărut și HDR10. Se pare că nici acesta nu mai e ce-a fost și deja avem parte de un nou standard pentru televizoare.

HDR10+ este un update pentru HDR10, iar caracteristica principală este o nouă funcție, denumită ”dynamic tone mapping”. Asta înseamnă că metadatele atașate clipurilor video compatibile cu HDR10+ sunt dinamice și bazate pe scene individuale, tehnologia fiind asemănătoare cu cea de la Dolby Vision.

Cu ajutorul acestei tehnologii, nivelul de luminozitate se poate schimba atunci când o scenă este luminoasă, dar și când se face tranziția către una mai întunecată, astfel că avem de-a face, per total, cu imagini mult mai dinamice.

”Fiind o tehnologie avansată derivată din HDR10, noul standard HDR10+ oferă o experiență de vizualizare HDR nemaiîntâlnită, cu un contrast mai bun și culori mai bogate”, spune Kyoungwon Lim, vicepreședinte al diviziei Visual Display de la Samsung Electronics, citat de mobilesyrup.com. Acesta se arată bucuros de parteneriatul cu diverse companii din industrie, inclusiv cu Amazon Video, în vederea creării de conținut HDR pentru noile televizoare ale Samsung, inclusiv cele QLED.

HDR10 masterizează conținutul video cu date statice, astfel că scenele sunt îndeosebi întunecate, cu puține scene luminoase și care par suprasaturate. Cel mai probabil, nu vei avea nevoie de un televizor nou pentru a beneficia de HDR10+, având în vedere că standardul este deja oferit pe televizoarele UHD prin intermediul unui update de firmware. Și televizoarele din 2016 vor beneficia de acest update, pe parcursul acestui an.

Amazon Prime Video ar urma să ofere suport pentru noul standard până la sfârșitul lui 2017, fiind singura companie care pare să fi semnat un acord de folosire a noii tehnologii. Rămâne de văzut și dacă alte companii, precum Netflix, se vor alătura.