Facebook și Google cred că au rezolvat problema știrilor false

Facebook și Google cred că au rezolvat problema știrilor false

Nici o problemă nu este mai arzătoare și mai de impact în universul online în care trăim cu toții decât cea a știrilor false. Facebook și Google fac însă eforturi să o remedieze.

După ce s-a dovedit aproape fără echivoc că știrile false au influențat rezultatele alegerilor din Statele Unite, Facebook și Google au început să colaboreze cu The Trust Foundation pentru dezvoltare unui sistem eficient pentru combaterea acestei molime cu efecte dezastruoase pe termen lung.

The Trust Foundation este un consorțiu de organizații de presă din întreaga lume cu sediul central la Universitatea din Santa Clara, California. Momentan, aproximativ 75 de organizații de presă importante au fost de acord ca toate materialele lor editoriale care ajung online să fie însoțite de un indicator de încredere. Respectivul Trust Indicator va oferi o serie informații contextuale despre publicația din spatele unui articol și despre autorul care a redactat respectivul text.

În final, dacă lucrurile vor funcționa cum trebuie, internauții ar trebui să se obișnuiască să evite materialele editoriale care nu sunt însoțite de un indicator de încredere. Lipsa acelui detaliu va fi o dovadă că sursa poveștii pe care ai în fața ochilor nu este de încredere.

Pe Facebook, noii indicatori de încredere vor fi afișați direct sub știre, iar propagarea lor a început deja la nivel internațional. ”Suntem de părere că ajutarea oamenilor să acceseze informații contextuale importante poate facilita evaluarea corectă a faptului că un articol provine de la o publicație de încredere și că povestea în sine este credibilă.” Oficialii Facebook care au dat declarații pe marginea subiectului sunt convinși deja de eficiența noului sistem. Cei de la Google încă nu au luat însă o decizie vizavi de cel mai eficient mod în care informația adițională ar putea fi integrată în rezultatele la căutare. Odată cu trecerea timpului, numărul publicațiilor care vor avea asociat factorul de încredere va crește semnificativ.

Citește și: