Care sunt șansele ca noua planetă descoperită să găzduiască viața extraterestră

11:13 27.04.2017

În ciuda descoperirii numeroaselor planete care ar putea găzdui forme de viață, încă nu avem niciun semn de la „omuleții mici și verzi”. Așa că ne putem întreba pe bună dreptate care este posibilitatea descoperirii unor vietăți extraterestre în Univers.

Un nou super-Pământ, LHS 1140, a fost descoperit de astronomi în constelația Cetus, la 40 de milioane de ani lumină depărtare. Oamenii de știință susțin că noua planetă descoperită ar putea fi fratele mai mare al Pământului, fiind cel mai bun candidat pentru găzduirea vieții. Însă numeroase astfel de ipoteze au mai fost înaintate în trecut și deși poate că ar trebui să ne încânte progresul pe care cercetătorii îl fac în căutarea vieții extraterestre, câteodată ar fi mai bine să ne păstrăm scepticismul cu privire la acestea.

Noua planetă descoperită, LHS 1140, este considerată candidatul de top când vine vorba de căutarea vieții extraterestre. Aceste ipoteze sunt înaintate cu toate că nu se cunosc mai multe aspecte cu privire la condițiile de viață de pe aceasta, majoritatea fiind simple presupoziții. Nu știm dacă planeta dispune de o atmosferă groasă, de oceane sau de un sol fertil, ci ceea ce știm este că LHS 1140 este suficient de bine situată cât să ne permită să realizăm mai multe studii de pe urma cărora putem afla aceste aspecte, potrivit nbcnews.com.

Cu toate că descoperirea noii exoplanete este remarcabilă și ne deschide noi posibilități de explorare, acest frate al Pământului nu ne-a dezvăluit încă secretele sale. Planetele care au o dimensiune similară cu cea a Pământului domină statisticile în ultima perioadă, și aici ne putem aminti de descoperirea NASA de acum două luni, când se zvonea că trei dintre planete din sistemul TRAPPIST-1 ar putea găzdui viața. Satisfacția ține doar temporar și va piere curând, odată ce competitori noi și mai promițători își vor face apariția.

Simpla descoperire a unui văr îndepărtat al Pământului nu garantează găzduirea ființelor raționale. Oricine ar fi monitorizat planeta noastră timp de 4,5 miliarde de ani nu ar fi identificat niciun semn de viață inteligentă și asta pentru că oamenii și-au făcut apariția mult mai târziu.