Care este cel mai bun exercițiu pentru creierul tău, potrivit oamenilor de știință

, 19 Mai, 11:35

Dacă vrei o modalitate cât mai naturală de a-ți îmbunătăți capacitățile cognitive și de a-ți proteja creierul împotriva efectelor îmbătrânirii, mișcarea este cheia acestor rezultate.

O mulțime de studii par să sugereze faptul că orice tip de exercițiu care îți crește ritmul cardiac și te pune în mișcare pentru o perioadă susținută de timp (precum exercițiile aerobice, alergatul) are un impact semnificativ asupra creierului tău, îmbunătățindu-i capacitățile. Exercițiile fizice sunt cheia pentru sănătatea inimii tale și a creierului tău.

Potrivit unei cercetări realizate recent, exercițiile fizice susținute au o multitudine de beneficii, dintre care amintim de îmbunătățirea stării de spirit și a memoriei. Articolul, publicat pe site-ul Harvard Health Publications, susține că orice tip de exercițiu care te menține regulat și consistent în priză pentru cel puțin 45 de minute, poate avea efecte semnificative asupra organismului tău, potrivit Science Alert.

Antrenamentele fizice au efecte benefice asupra oricui, pentru că reduc nivelul de stres din organism, ajutând la reducerea nivelurilor de adrenalină și cortizol.

În plus, efortul constant, de-a lungul unei perioade mai mari de timp, pare să întărească conectivitatea în acea regiune a creierului unde conexiunile neuronale slabe determină pierderi de memorie.

Dacă ai peste 50 de ani, oamenii de știință susțin că poți avea parte de cele mai bune rezultate dacă combini exercițiile aerobice cu cele de rezistență fizică. Asta poate include orice, de la antrenamentul de mare intensitate (precum unul de șapte minute), la yoga și aerobic ceva mai dinamic, care te pune să stai în poziții inconfortabile și greoaie care îți întețesc bătăile inimii.

Cercetătorii nu sunt încă foarte siguri de ce exercițiile fizice de acest tip par să ofere un oarecare antrenament pentru creierul tău, îmbunătățindu-i abilitățile cognitive, dar studiile sugerează că toate aceste efecte sunt determinate de creșterea circulației sanguine, care furnizează creierul nostru cu energie și oxigen.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
loading...
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail