eMAG a anunțat că de Black Friday s-a pregătit cu investiții substanțiale și are aproximativ 4.000 de angajați pregătiți pentru eveniment. Și asta nu e tot.
[related]
Black Friday a început cu eMAG și alte câteva magazine în 2011. A ajuns în prezent să fie cel mai important eveniment al reducerilor din an și o ocazie perfectă pentru chilipiruri. Black Friday 2017 pică pe 17 noiembrie, cel puțin asta e data la care eMAG își va publica reducerile pe site, iar mare parte din magazine vor profita de acea vineri. Altfel, data tradițională este de 24 noiembrie, pe modelul americanilor pentru Black Friday.
Cu două săptămâni înainte de Black Friday, eMAG a susținut o întâlnire cu oameni din presă ca să-și prezinte tehnologiile, oamenii și planurile pentru dezvoltarea în România. Firesc, au fost discutat și detalii despre Black Friday 2017 și cum se asigură retailerul că nu va avea probleme.
Retailerul a investit 10 milioane de euro (în șase luni) în optimizarea proceselor din depozit și are la dispoziție un spațiu de 125.000 de metri pătrați pentru fluxul necesar de Black Friday. De asemenea, are cel mai mare și mai rapid sistem de sortare din România, unul despre care reprezentanți eMAG susțin că nu e disponibil nici la curieri. Și dacă tot a venit vorba despre cei care îți livrează produsul, pentru Black Friday 2017 eMAG are contract cu 20 de firme pentru livrat.
De Black Friday 2016, eMAG a avut 300 de oameni în depozit care sortau produsele. Susține că în 2017 nu mai e cazul pentru un număr așa de mare, că automatizarea va eficientiza fluxul acesta. În același, te-ar mai putea interesa că eMAG, pentru Black Friday, a regândit puțin ambalarea produselor. Poate nu înseamnă mult, dar dacă tu comanzi trei produse de Black Friday, acestea nu veneau toate într-un colet, ci erau trei diferite, cu trei produse mici, care ar fi intrat într-un singur pachet. „O bună parte din investiție s-a dus în această capacitate de consolidare a produselor, adică dacă vei comanda un telefon cu o husă și un stylus, toate vor veni într-o cutie“, susține eMAG.
La sfârșit de octombrie, platforma eMAG Marketplace a ajuns la 6.000 de parteneri și aceștia completează oferta magazinului cu circa 1,7 milioane de produse. eMAG are circa 200.000 de produse, iar de Black Friday a anunțat că va avea peste două milioane de produse în ofertă. Din Marketplace vor participa circa 4.000 de parteneri.
Anual, eMAG a explicat cum a crescut capacitatea serverelor și cum acestea vor face față fluxului. La întâlnirea dedicată detaliilor despre ce-i în spatele platformei s-a concentrat mai mult pe cum a îmbunătățit experiența de utilizare, fapt care te va ajuta și de Black Friday 2017. Astfel, informațiile sunt mai clar afișate (cine vinde produsul, când e estimată livrarea, în ce showroom e, detalii despre stoc etc.), algoritmi de machine learning (inteligență artificială) pentru afișare produse și a mizat mult pe review-uri de la clienți.
De acestea vei ține cont, cel mai probabil, când vrei să profiți de-o reducere de Black Friday. De la începutul anului până acum au fost adunate circa 675.000 de recenzii de la clienți.
Totodată, că am zis de Marketplace, Fashion Days a fost integrat în fluxul eMAG, ceea ce a dus la o creștere a ofertei de fashion cu 70.000 de produse. Fashion, pe lângă electroIT, este unul dintre domeniile care au crescut cel mai mult odată cu Black Friday.
Oficiali eMAG au vorbit și despre plata cu cardul, acest călcâi al lui Ahile pentru comerțul online din România. Înainte de Black Friday, eMAG susține că are peste 300.000 de clienți care și-au conectat contul cu cardul, iar circa 30% din plăți sunt cu cardul. Tot la acest subiect, eMAG promovează mult aplicația cu fiecare Black Friday. Merită reținut că aceasta a ajuns la circa un milion de instalări (iOS și Android) fără cifre de folosire lunară.
eMAG susține că, datorită investițiilor, poate ajunge să livreze 200.000 de produse pe zi. Anul trecut, de Black Friday, a livrat aproximativ 900.000 de produse. La un calcul simplu vezi că ar putea să livreze în aproape o săptămână toate cumpărăturile de Black Friday. Depinde însă de câte cumpărături vor fi făcute.
eMAG a mai spus că în octombrie a avut circa 500.000 de utilizatori unici pe zi, ceea ce a dus la 33 de milioane de afișări. Se așteaptă ca-n noiembrie media să crească la 55 de milioane de afișări. Deși sunt oameni care se întreabă cât mai poate să crească Black Friday, răspunsul pe scurt e că mai poate.
[related]
România cumpără mai mult, deși departe de cât ar putea crește economia digitală. Conform DESI, în 2016 România s-a clasat pe ultimul loc în UE la competențe digitale. Asta înseamnă că deși există tehnologie – smartphone, viteză mare la internet, acoperire 4G – penetrarea acestora în obiceiurile de consum ale oamenilor e destul de scăzută și oamenii nu știu să exploateze tehnologia la maximum. Totuși, puterea de consum crește prin investiții străine în România, în primul rând, și prin export de muncă – directă (plecat din țară) și indirectă (necalificată, semi-calificată și calificată în diverse industrii), în al doilea rând. Avem de așteptat mai puțin de două săptămâni să vedem cum se vor resimți toate astea în Black Friday 2017.
Fotografie de BREDA DANCE MUSIC via Flickr.