Apple face investiții de miliarde în panouri OLED pentru viitorul iPhone

Apple face investiții de miliarde în panouri OLED pentru viitorul iPhone
11:00 05.07.2017

După ce majoritatea producătorilor de smartphone-uri și tablete au trecut la panouri OLED, cei de la Apple se pare că fac angajamente în aceeași direcție.

Toate iPhone-urile și iPad-urile de pe piață, deși folosesc niște ecran impresionante cu denumirea comercială de Retina Display, la bază sunt LCD-uri. Acestea au unghiuri de vizibilitatea impecabile, o rezoluție foarte bună și culori spectaculoase. Chiar și în aceste condiții însă, panourile OLED arată la fel, dacă nu mai bine și se reflectă într-un consum mai mic de energie. În plus, în funcție de procesul de fabricație folosit, s-ar putea să fie mai subțiri și mai versatile, mai potrivite pentru ecrane curbate pe margini sau flexibile.

Apple nu a trecut pe OLED până la această oră din cauza faptului că nu a găsit suficient de mulți furnizori de încredere care să se angajeze să livreze zeci de milioane de ecrane într-un timp relativ scurt. Având în vedere cât de repede se vinde un nou iPhone la scurt timp după lansare, oficialii au preferat să încerce să facă față cererii din partea utilizatorilor, decât să se arunce la un salt tehnologic pe care nu-l pot susține.

iPhone 8 se pare că va folosi pentru prima oară un panou OLED. Acesta va fi livrat în mare parte de Samsung, având în vedere că sud coreeni dețin aproape întreaga piață de astfel de ecrane. Pentru a-și reduce însă dependența de Samsung și pentru a preveni o surpriză neplăcută din partea sud coreenilor, Apple se pare că a investit aproximativ 2,1 miliarde de euro în LG Display pentru facilitarea producției de OLED. Cifra a fost confirmată de o importantă publicație sud coreeană. Scopul tranzacției este ca LG să-și mărească semnificativ capacitatea de producție a noilor panouri pentru iPhone.

Merită reținut că tranzacție nu a fost încă finalizată, iar cei de la LG au optat să aștepte câteva zile până când vor lua o decizie. Rămâne să aflăm mai multe detalii în zilele următoare. Este posibil că Apple să-și mărească oferta deja generoasă dacă dorește să-și diversifice portofoliul de furnizori de OLED.