Yahoo! vrea să te spioneze ca să te asedieze cu reclame personalizate

Yahoo! vrea să te spioneze ca să te asedieze cu reclame personalizate
14:32 18.10.2016

Acel Yahoo! care a purtat o luptă împotriva interceptării conversațiilor de către NSA nu mai există, iar o confirmare e reprezentată de un patent care datează din martie 2015.

Patentul descrie metode prin care panourile publicitare din spațiile publice pot fi configurate astfel încât să afișeze reclame personalizate, în timp real.

Informațiile colectate sunt folosite pentru a face determinări legate de audiența care ar fi în fața canalului publicitar, iar apoi sunt selectate reclame bazate pe ele.

Sunt descrise, de asemenea, și tehnici care măsoară angajamentul oamenilor în raport cu conținutul, tot cu ajutorul unor senzori la distanță.

Acești senzori ar identifica oamenii care vizualizează panoul, prin utilizarea datelor biometrice și tehnici de recunoaștere a imaginii.

Astfel, mesajele publicitare ar putea fi propuse astfel încât să se adreseze unui grup demografic diversificat sau ar putea fi restricționate la interese specifice. Yahoo! numește această metodă de extragere a datelor „grouplization”.

În anumite cazuri, aceste date ar putea fi folosite pentru a construi un profil generic al grupului, plecând de la caracteristici precum vârstă, rasă, sex și nu numai, dar, după cum scriu cei de la Extreme Tech, aceasta nu ar fi singura țintă a companiei.

patent-yahoo-supraveghere-in-masa

Aplicația pentru brevetarea tehnicii specifică următoarele: „Într-un alt exemplu, tehnicile de recunoaștere a imaginii pot fi folosite pentru a identifica producătorii, modelele și anii de lansare pentru vehiculele care circulă pe șosea, iar de acolo, poate obține informații despre statutul socioeconomic al șoferilor. Astfel de informații pot fi agregate pentru a reprezenta toată audiența-țintă sau măcar o porțiune din ea”. Într-un alt exemplu, datele de localizare specificate de aplicațiile pentru mobil sau imaginile pot fi folosite pentru a identifica indivizi specifici din audiența vizată, iar acestea ar fi agregate similar exemplului anterior. Se mai vorbește și despre datele de navigare obținute de la vehicule echipate cu sisteme moderne, care pot fi folosite pentru a identifica anumite vehicule și/sau proprietarii acestora.

După cum scrie Ars Technica, acest scenariu pare rupt dintr-o operă de-ale lui Orwell. Yahoo! vorbește, în primă fază, despre caracteristici destul de generale, dar face rapid trecerea la unele deranjant de specifice, totul în numele publicității.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI