Uber lucrează intens la propria platformă de hărți și ar putea renunța la Google Maps

Uber lucrează intens la propria platformă de hărți și ar putea renunța la Google Maps
Alexandru Puiu
08:46 01.08.2016

Uber începe să aibă o putere finaciară semnificativă, iar proiectele sale de viitor ne-ar putea ajuta pe toți.

Uber, alternativa la serviciile clasice de taximetrie, începe să devină foarte popular și în țara noastră, după București extinzându-se, încet, încet, către alte orașe ale țării. În același timp însă, pe lângă o expansiune globală ce pare foarte bine gândită, având în vedere zonele vizate, gigantul american se pare că vrea să își extindă investițiile și în alte domenii. Pentru că ar avea foarte mult de profitat de pe urma unor hărți mai performante, pe primul loc se află o soluție cartografică îmbunătățită.

La ora actuală, cea mai mare parte a serviciilor Uber de localizare și generare traseu sunt suprapuse peste Google Maps. În contextul în care foarte mulți dintre noi folosesc aplicația Google și sunt încântați de ea, nu degeaba este Google Maps una dintre cele mai bune aplicații GPS disponibile, cel puțin momentan. Pe termen lung însă, ideea de a depinde de un serviciu terț, la un asemenea nivel global, s-ar putea să nu fie o decizie atât de bună.

Din acest motiv, conform celor de la Reuters, apar tot mai multe informații cum că Uber este pregătită să investească 500 milioane de dolari în propria soluție cartografică, pe care să o folosească toți angajații companiei. Dacă proiectul se va materializa, dependența de serviciile Google ar putea fi redusă semnificativ sau chiar anulată completă.

În plus, dacă informațiile suplimentare cumulate vor fi suficient de vaste, ar putea facilita implementarea unor mașini autonome în același sistem Uber. ,,Hărțile actuale sunt un punct bun de start, dar unele informații nu sunt atât de relevante pentru Uber, precum topografia oceanului. Sunt alte lucruri despre care trebuie să aflăm mai multe lucruri, precum obiceiuri de trafic și zone precise de preluare și lăsare clienți. În plus, trebuie să fim capabili să oferim o experiență facilă [Uber] în părți ale lumii în care nu sunt disponibile hărți detaliate sau semne de circulație. Imaginile stradale capturate de mașinile noastre de cartografiere ne vor ajuta să îmbunătățim elemente ale experienței Uber, precum locuri ideal de preluat și lăsat clienți și cele mai bune rute pentru clienți și șoferi . Deși eforturile noastre de colectare a imaginilor se concentrează momentan doar pe Mexic, plănuim extinderea lor și în alte țări în curând.” Astfel a sintetizat Brian McClendon de la Uber, într-o postare pe site-ul companiei, eforturile cartografice.

Sursa: Ubergizmo
Comentarii
loading...