Tesla face un pas mare către mașinile autonome cu o actualizare pentru mașinile sale

Tesla face un pas mare către mașinile autonome cu o actualizare pentru mașinile sale

Tesla anunță un update major pentru software-ul de autopilot al automobilele sale. Noua versiune 8.0 Autopilot promite stocarea a de șase ori mai multă informație prin reflectarea pulsiunilor punctelor de pe radar, imagini 3D și siguranță garantată în cele mai rele condiții de condus.

Sistemul de autopilot din automobilele Tesla poate fi considerat deja o privire către viitor. Totuși, recent compania lui Elon Musk a anunțat o serie de upgrade-uri care urmează să fie disponibile over-the-air în automobilele existene de-a lungul următoarelor săptămâni.

Conform lui Musk, CEO Tesla, acestea pot fi considerate o „îmbunătățire masivă” pe care și-ar fi dorit să o facă mai devreme.

Una dintre principalele îmbunătățiri pe care le găsim la Autopilot Versionea 8.0 este legată de utilizarea sistemului de radar al modelelor S și X. Iar senzorii necesari sunt existenți în modelele Tesla încă din octombrie 2014, ceea ce înseamnă că noul software va putea fi descărcat și utilizat fără nicio problemă cu hardware-ul acelor mașini.

Cum spuneam, radarul mașinii începe să aibă o funcție tot mai importantă odată cu acest update. Până acum, autopilotul construia o imagine a lumii din jur folosindu-se de o cameră orientată înainte, plasată lângă oglinda retrovizoare, un radar în fața bării de protecție și 12 senzori ultrasonici puși de-a lungul vehiculului. Ceea ce înseamnă că imaginea obținută de la camera frontală era folosită drept principala sursă de informații.

Noul sistem schimbă această funcție de la cameră către radar. Astfel, prin fiecare puls pe care acesta îl reflectă se obține de șase ori mai multe puncte de informație per obiect. Radarul va trimite unde în afară și apoi va asambla reflecțiile pe care le primește în imagini 3D în timp ce mașina se află în mișcare.

În ciuda sistemului îmbunătățit de procesare a semnalelor, repetiția și utilizarea frecventă a mașinii ajută considerabil la îmbunătățirea acestui sistem. Prin repetiție, computerul mașinii ajunge să recunoască mult mai ușor dacă un puls reflectat este într-adevăr un obiect real. Totodată, mașinile nu pot învăța dacă nu sunt folosite. „Adăugăm 1.5 milioane de mile pe zi în Autopilot” afirmă Musk. Și chiar și atunci când sistemul nu este pornit, tot adună date.

De asemnea, toate automobilele Tesla învață în același timp. De exemplu, dacă mai multe mașini detectează un obstacol într-un anumit loc, aceste date sunt trimise și către computerele celorlalte Tesla.

Elon Musk este încrezător că aceste îmbunătățiri vor duce la micșorarea accidentelor produse de modelele Tesla. Radarurile sunt capabile acum să detecteze obiecte dense, precum și să aibă o funcționalitate ridicată în condiții de vizibilitate scăzută.

Toate aceste schimbări au fost prezentate de Tesla la National Highway Traffic Safety Administration, iar Musk este optimist: „Cred că facem modelele S și X de departe cele mai sigure mașini de pe stradă.”

Prin implementarea noilor funcții, Tesla își propune să rămână liderul în materie de tehnologie pentru condus autonom. Totuși, asta nu pare să îi descurajeze foarte mult pe ceilalți producători de automobile, care vin cu viteză din urmă.

Autor: Andrei Geornoiu

Citește și: