11 mai 2016 | 13:22

Google propune un set de emoji-uri prin care susține egalitatea între sexe

ACTUALITATE
Google propune un set de emoji-uri prin care susține egalitatea între sexe

După ce oamenii au fost nemulțumiți din cauza faptului că primele emoji-uri veneau doar cu piele albă, acum este timpul să avem în vedere și discriminarea sexelor.

O echipă de la Google a propus un nou set de emoji-uri, care ilustrează diverse ocupații. Partea interesantă e că vor să le afișeze atât în versiune masculină, cât și feminină, pentru a reflecta mai bine viața reală. Sunt 13 ocupații reprezentate, din sfere diferite, cuprinzând construcțiile, activitățile din ferme, știința și educația. Nu sunt, totuși, emoji-uri de sine stătătoare, ci sunt obținute prin diverse combinații. Astfel, un emoji-femeie + un microscop = o femeie care lucrează în domeniul științific, iar un bărbat + un ou prăjit = bărbat bucătar. Poți vedea în graficul de mai jos toate combinațiile:

Grafic - emoji-uri cu ocupatii

Echipa de la Google a prezentat ideea celor de la Unicode Consortium, explicând în propunere că emoji-urile reprezintă o gamă largă de profesii pentru bărbați și femei, scopul fiind de a evidenția diversitatea carierelor pentru femei și dând putere fetelor de pretutindeni. De asemenea, citează un editoriat publicat în New York Times, care tratează întocmai lipsa emoji-urilor feminine, în calitate de sursă de inspirație. Documentul cu propunerea poate fi citit integral aici.

Dat fiind faptul că unul dintre membrii echipei, Mark Davis, este președintele Unicode Consortium, probabil că ideea va fi aprobată cu ușurință. Desigur, ideea e simpatică, pentru că vine în sprijinul egalității între oameni, indiferent de sex, etnie, orientare religioasă și sexuală sau alte considerente din aceeași gamă. Chiar dacă uneori nici noi nu știm ce emoție transmit, emoji-urile sunt nelipsite din conversațiile noastre. La urma urmei, potrivit Dicționarului Oxford, cuvântului anului 2015 nu este un cuvânt, ci mai degrabă o imagine, un emoticon. Tears of joy sau lacrimi de bucurie a fost definit ca fiind cel mai popular ,,termen” anul trecut.