E uimitor cât de puțin ne mai pasă de tablete, conform IDC

E uimitor cât de puțin ne mai pasă de tablete, conform IDC

Este fascinant cât de mult evoluează gusturile noastre de la un an la altul în materie de gadgeturi, iar pasiunea pentru tablete este ultima victimă.

Din 2010, când Apple a introdus tabletele așa cum le știm astăzi prin intermediul primului iPad, foarte mulți dintre noi și-au dorit una. Următoarea generație fiind mult mai subțire și mai sprintenă, a generat un număr semnificativ de upgrade-uri, dar a atras și foarte mulți clienți noi în ecosistemul Apple. După câțiva ani, situația este cu totul altfel. 

Prea puțini dintre noi își mai doresc tablete noi, iar acest trend este evidențiat și de cel mai recent studiu al celor de la IDC. Cu toate că vânzările de tablete au scăzut constant de câțiva ani, scăderea de 14,7% înregistrată în ultimul trimestru fiscal din 2016, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, este fabuloasă. Cu un număr semnificativ de lansări în ultima perioadă, mulți se așteptau ca situația din acest domeniu să nu fie atât de gravă. Din păcate, cu cât a crescut mai mult diagonala telefoanelor, cu atât a scăzut mai mult numărul celor care și-ar fi cumpărat vreodată una sau mai multe tablete.

Cu toate că situația globală în materie de tablete este destul de sumbră, este interesant de defalcat pe companii această analiză a celor de la IDC. Pe de o parte, Apple continuă să fie liderul absolut în acest segment de piață prin intermediul atrăgătoarelor iPad-uri. Pe de altă parte, Apple, Samsung și Lenoov au vândut semnificativ mai multe tablete decât în acceași perioadă a anului trecut. Singurii care au înregistrat o creștere în domeniu sunt Huawei și Amazon.

Deși a devenit evident că vechea tabletă nu mai este înlocuită pentru simplul fapt că merge în continuare, nici măcar eventualul upgrade nu va fi făcut către o tabletă scumpă, precum un iPad. Nici măcar tabletele Android accesibile nu se mai vând ca înainte.

La această oră, Apple are 25,9% din piață după încheierea primului trimestru fiscal din 2016, cu 10,3 milioane de unități vândute. Samsung ocupă poziția a doua cu 15,2% din piață și 6 milioane de unități.

idc-tablet-shipments livrari tablete

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI