Dacia Kwid ar putea ajunge și în România, dar are zero stele NCAP

Dacia Kwid ar putea ajunge și în România, dar are zero stele NCAP

Descoperirea unor modele Kwid cu emblemă Renault pe străzile din Paris a readus în atenția presei franceze micul model pe care grupul din Hexagon îl produce în India.

Primele modele Kwid care circulă pe șoselele europene au fost surprinse mai întâi de jurnaliștii de la BFMTV în traficul parizian. La câteva zile distanță, și cei de la AutoPlus și l’Argus au avut aceeași surpriză. Conștienți că șeful suprem al Alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a susținut vehement că modelul nu este destinat pieței europene, dar și că, în urmă cu doar câteva zile a fost confirmată comercializarea lui Renault Kwid în Brazilia, jurnaliștii au început să pună întrebări.

Conform l`Argus, modelele Kwid ajunse în Franța sunt produse în India și respectă cu strictețe regulile de acolo. Mai exact, au o echipare spartană și respectă doar parțial normele europene. Mai mult decât atât, mașinile nu au auns în Hexagon prin rețeaua Renault, ci au fost aduse direct din Asia de o companie de închirieri căreia, un concurent al Renault i-a solicitat acest lucru.

Concurentul cu pricina, bănuit a fi PSA Peugeot Citroen, își dorește să studieze îndeaproape, în trafic, calitățile și neajunsurile micului model. Nu ar fi prima dată când se întâmplă ceva similar în în industria auto. Mult mai importantă decât speculația privind motivul existenței unor modele Renault Kwid cu specificații indiene la Paris este însă informația conform căreia, din 2018, Kwid va purta inclusiv emblema Dacia.

Asta ar însemna că vehiculul va fi vândut în Europa. Modelul Kwid a avut rezultate teribile la testele de siguranță indiene (mult mai permisive decât cele europene sau americane), însă detaliile despre modelul Renault Kwid care ajunge pe piața braziliană la finalul acestui an nu fac decât să confirme că Dacia Kwid va ajunge și în Europa. Poți vedea aici ce se întâmplă cu mașinile cu zero stele NCAP.

Modelul Renault Kwid care va fi asamblat și comercializat în Brazilia este o variantă îmbunătățită a celui indian fiind modificat de Renault Technology Americas, astfel încât să corespundă normelor de siguranță din America de Sud. Mai exact, va avea o structură ranforsată, patru airbaguri și ABS, detalii care majorează greutatea vehiculului cu circa 200 kg. Aceste informații sunt deja comunicate potențialilor clienți ai Renault Brazilia atunci când pun întrebări legate de detaliile modelului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI