CES 2016: Volkswagen vrea să își spele păcatele cu două mașini futuriste

CES 2016: Volkswagen vrea să își spele păcatele cu două mașini futuriste
13:48 06.01.2016

Herbert Diess de la Volkswagen și-a început discursul de la CES prin oferirea scuzelor pentru întregul scandal cu emisiile de gaze. De asemenea, a prezentat conceptul a două mașini electrice, e-Golf Touch și Budd-e.

Diess a candidat pentru a deveni CEO al Volkswagen după ce Martin Winterkorn a demisionat în toamna lui 2015, după ce s-a descoperit că plasase deliberat software-uri care trișează cu emisiile de gaze în mai mult de 500.000 de mașini vândute în Statele Unite. Între timp, a devenit CEO Matthias Muller, dar pe scena CES compania a fost reprezentată de Diess. Acesta a asigurat audiența că Volkswagen face tot ce îi stă în putință pentru a-și repara greșelile și că regretă nespus că a și-a dezamăgit clienții la acest nivel, notează Tech Crunch.

Ulterior, a prezentat cele mai noi concepte de mașină electrică. Budd-e este un Microbus cât se poate de inteligent, care te anunță dacă ai un musafir în fața casei și îți spune ce ai în frigider. De asemenea, vine echipat cu un spaţiu hipermodern cu scaune reconfigurabile și suprafeţe netede la atingere cu comunicare kinestetică. Ușile s-ar deschide la comanda vocală, neavând mânerele uzuale.  În loc de oglinzi, e-Mirror îţi va arăta imagini de afară în display-uri mici, delicate, din interior. Pe bordul maşinii, este plasat un display de 12.3 inci, plasat chiar în faţa şoferului, iar acesta se extinde într-unul curbat de 13.3 inci. VW vrea să te gândeşti la maşina electrică ca la o unealtă de legătură, care să te ajute să comunici mai uşor.

Volkswagen Budd-e-interior

De asemenea, în cazul e-Golf Touch, care e o versiune actualizată a Golf R Touch prezentat anul trecut, bordul cu touch screen seamănă cu un iPad și este compatibil cu Apple CarPlay, Android Auto și MirrorLink. Poți să îl personalizezi considerabil, iar gesturile pot controla volumul muzicii și nu numai. De asemenea, e-Golf ar avea WiFi și ar fi echipat cu spații în care să îți poți încărca telefonul și cu un port USB de tip C. Evident, e un vehicul autonom, Volkswagen încercând să se alinieze la standardele actuale ale lumii digitale.

Volkswagen-Golf R Touch

Compania a dezvăluit un parteneriat cu Mobileye, o companie care produce un sistem avansat de asistență a șoferului, care apropie experiența de cea a mașinilor autonome. Tema dominantă a ambelor concepte a fost clar conexiunea și digitalizarea, iar Diess a indicat că aceste vehicule cât se poate de futuriste ar putea ajunge pe șosele în următorii zece ani.