13 oct. 2016 | 14:20

Boții Facebook încă mai promovează știri false

ACTUALITATE
Boții Facebook încă mai promovează știri false

Conform informațiilor recente, Facebook nu a rezolvat problema boților din secțiunea Trending nici în ziua de azi.

În urmă cu ceva vreme, Facebook a fost acuzată, cu ocazia alegerilor prezidențiale din SUA, că ar favoriza-o pe Hillary Clinton, iar, între timp, s-a dovedit că persoanele care au atras atenția asupra acestui fapt aveau dreptate. Subiectele care apăreau în secțiunea Trending erau descrise de o echipă de angajați ai Facebook, care aveau propriile lor afinități politice. Facebook a renunțat la acea echipă, concediind aproximativ 18 oameni, potrivit unor surse și unui email remis de companie.

Ulterior, secțiunea trending a început să fie administrată cu ajutorul unui algoritm care culegea cele mai populare știri, însă, după doar câteva zile, acesta a început să promoveze știri false. Au trecut câteva săptămâni de atunci, iar cei de la The Next Web menționează că problema nu a fost încă rezolvată. Din câte se pare, The Washington Post a urmărit cu atenția activitatea boților și a descoperit nu mai puțin de cinci știri false și trei materiale care conțineau numeroase inexactități promovate în mai puțin de o lună.

Jurnaliștii din cadrul publicației americane susțin că Facebook personalizează rezultatele pentru a satisface toți utilizatorii și urmărește doar articolele apărute în timpul orelor de muncă. Asta înseamnă că numărul știrilor false răspândite ar putea fi și mai mare. În prezent, Facebook păstrează câțiva ingineri care se ocupă de algoritmul respectiv, însă din ce în ce mai mulți sunt de părere că rețeaua socială nu ar fi trebuit să renunțe la toți angajații din trecut. Ei nu erau extrem de importanți pentru buna funcționare a sistemului, însă aveau un rol important în eliminarea conținutului fals și al articolelor care nu atrag foarte multe persoane.

Având în vedere faptul că Facebook are în acest moment nu mai puțin de 1,7 miliarde de utilizatori, influența rețelei este una enormă. Prin urmare, Mark Zuckerberg face pașii necesari pentru a garanta obiectivitatea și imparțialitatea.