Cum au obținut Ashton Kutcher și Guy Oseary un portofoliu de mii de dolari cu Uber și Airbnb

Cum au obținut Ashton Kutcher și Guy Oseary un portofoliu de mii de dolari cu Uber și Airbnb
11:53 24.03.2016

Ashton Kutcher e unul dintre cei mai bine plătiți actori, prin urmare și-ar permite luxul esențial celebrităților de la Hollywood: mașină și șofer. Totuși, preferă Uber, iar asta e pe undeva firesc, dat fiind faptul că a investit 500.000 de dolari în acest startup, împreună cu partenerul său, Guy Oseary.

Partea bună e că acum Uber valorează de 100 de ori mai mult. Am putea spune că a fost un pariu reușit și că nu au fost primii care au tras lozul norocos. Portofoliul pe care Kutcher și Oseary l-au constuit include mai mult de 70 de investiții, printre care se numără, în afară de Uber și Airbnb, aplicații precum Spotify, Pinterest, Shazam sau startupuri precum Zenefits și Flexport. Potrivit Forbes, în șase ani, cei doi au transformat o investiție de 30 de milioane de dolari într-un profit de 250 de milioane.

Reportajul celor de la Forbes e într-adevăr interesant și arată că succesul în afaceri se reduce uneori la două adevăruri general valabile, „cât de simplu e să administrezi banii altora și cât de greu e să o faci bine”. În cazul lui Kutcher, totul a fost intuitiv, neavând niciun fel de studii în domeniu. Totul a început prin 1998, când a primit rolul lui Michael Kelso din That 70s Show. Dacă vă mai amintiți, rolul a creat un precedent pentru majoritatea celor care l-au urmat: băiatul frumușel, dar nu tocmai inteligent, a cărui unică ocupație e să arate bine. În realitate, Kutcher plănuia să devină un nume în ingineria biomedicală, dar oportunitatea unei cariere în actorie s-a dovedit mai promițătoare.

În 2003, a creat și a moderat emisiunea Punk’d, pentru MTV și la scurt timp a fondat o companie de producție, Katalyst. Sarah Ross l-a prezentat apoi mai multor elite ale Silicon Valley, printre care și Ron Conway și Michael Arriton, iar Kutcher spune că și-a petrecut 90% din timp ascultând ce aveau alții de spus. În nu prea mult timp, Kutcher a „devenit fluent în limbajul startupurilor tech”. A investit un milion de dolari în Skype în 2009, iar la 18 luni după aceea, când Microsoft a cumpărat compania, valoarea i s-a mărit de patru ori.

Cât despre Oseary, metamorfoza a fost asemănătoare. S-a născut în Israel, apoi s-a mutat în Los Angeles și a intrat la liceul Beverly Hills. A început în scurt timp să facă impresariat pentru Maverick Records, compania pe care Freddie DeMann a fondat-o împreună cu Madonna. În portofoliul său se află și nume precum Muse sau Alanis Morissette. În 2010, Ashton Kutcher, Guy Oseary, and Ron Burkle au fondat A-Grade Investments, o companie care are în vedere întocmai startupurile cu potențial. În afară de Uber și Airbnb, putem oferi ca exemplu și site-ul Genius, cunoscut înainte sub numele de Rap Genius. A-Grade a fost primul investitor major, iar site-ul a fost popularizat cu ajutorul influenței masive a lui Kutcher în social media (să nu uităm că el are primul cont de Twitter care a ajuns la un milion de urmăritori).

În 2011, Kutcher, Oseary și Burkle au investit 2,5 milioane de dolari în Airbnb, care acum valorează 90 de milioane. De asemenea, în Uber au investit 500.000 de dolari, iar acum valoarea companiei se ridică la 60 de milioane de dolari. Tot legat de Uber, faima poate fi un as puternic în mânecă, dacă e folosită inteligent. Când New York a încercat să restricționeze Uber, Kutcher și-a folosit iar reachul de pe rețelele sociale pentru a-l înfrunta pe primarul Bill de Blasio. De asemenea, Oseary și-a determinat clienții (printre care și Madonna) să folosească aplicația Flipboard și să o promoveze, reprezentând o altă investiție majoră a A-Grade. Reportajul celor de la Forbes e senzațional și poate fi citit integral aici.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI