Vinerea Neagră 2015: Când a apărut Black Friday

Vinerea Neagră 2015: Când a apărut Black Friday

Se fac patru ani de când a apărut Black Friday în România. Din 2011, evenimentul a reușit să atraga de fiecare dată un număr record de consumatori, fiind un moment crucial in societatea românească, axată oricum pe consumerism în măsuri din ce în ce mai mari.

De când a apărut Black Friday, acest eveniment a reușit să depășească cu mult în popularitate și relevanță alte sărbători de peste ocean, precum Halloween.

De ce? Simplu, pentru că acest eveiment este în interesul atât al consumatorilor cât și al lanțurilor de retail din România, și pentru că in zilele esențiale din jurul datei de 20 noiembrie, tot ce înseamna spirit consumerist la români se pune în acțiune si vizează electronice și electrocasnice la reducere, aducând câștiguri enorme pentru vânzătorii de astfel de produse.

Cand a apărut Black Friday – Începuturile

Black Friday și-a făcut apariția în America cu ocazia sfârșitului Zilei Recunoștinței, sărbătoare care are loc în ultima zi de joi a lunii noiembrie. Teoretic Black Friday, sau Vinerea Neagră, ar trebui să cadă în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, dar cum lanțurile de magazine locale, cel puțin de la noi, nu își pot suprapune ofertele în exact aceeași perioadă din teama de a pierde clienți, au decis să-și înceapă sezonul de reduceri mai devreme.

Când a apărut Black Friday

În ciuda faptului că Black Friday este, de fapt, un fel de ”sărbătoare” a consumerismului, nu a fost mereu un eveniment fericit. Nu neapărat din cauza bătăilor din supermarketuri deja ajunse faimose în ultimii ani, ci și din cauza haosului care avea loc după Ziua Recunoștiinței, când  americanii ieșeau la cumpărături in număr record.

De când a apărut Black Friday, în 1975, termenul a căpătat pentru prima oară o altă valoare. Comercianții operau în pierdere între lunile ianuarie și noiembrie și spuneau că veniturile erau ”pe roșu”. Începând din noiembrie, aceștia începeau să scoată profituri substanțiale, adică veniturile ”erau pe negru”.

Din cauza numărului mare de clienți magazinele au fost nevoite să deschidă mai devreme decât era normal, și anume de la 6 dimineața, iar mai apoi, ca să poată căpăta un avantaj și mai mare față de competiție, au mutat deschiderea magazinelor la miezul nopții.

Când a apărut Black Friday în România

Cei de la Emag au fost primii care au adus conceptul de Black Friday în România in 2011, împreună cu cei de la Flanco. În acel an doar vânzările din Vinerea Neagră au adus 8 milioane de euro pentru Emag, compania incheind anul 2011 cu venituri de 145 de milioane de euro. Când a apărut Black Friday pentru prima oară în Romania, mediul online a fost obsolut blocat, acest eveniment fiind unul dintre principalele momente în care cumpărăturile online au cunoscut un adevărat spor de popularitate.

Când a apărut Black Friday

De când a apărut Black Friday in 2011 și pana azi, nu mai puțin de 43 de lanțuri de magazine din România au ajuns să înceapă sezoane de reduceri considerabile. Cu ocazia Black Friday 2015, vor fi oferte in domenii de business care variază de la produse electrocasnice, IT și cărți până la încălțăminte, deco, cosmetice și multe altele.

Așadar,  cu ocazia Black Friday 2015 vom încerca să vă ținem la curent cu cele mai bune oferte, să vă oferim informații despre comercianții români care se alătură acestui curent și să vă ajutăm să alegeți produsele care merită cu adevărat cumpărate de Black Friday.

Playtech vă ține la curent cu cea mai importantă perioadă de reduceri din an. Aici afli tot despre Black Friday 2015.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI