Declarația oficială eMAG după problema prețurilor ”crescute” înainte de Black Friday

Declarația oficială eMAG după problema prețurilor ”crescute” înainte de Black Friday
19:41 11.11.2015

eMAG a trimis, la cererea Playtech.ro, o declarație oficială privind controversa prețurilor ”crescute” înainte de Black Friday 2015. 

Miercuri, pe Facebook, a început să circule o imagine cu o captură de ecran realizată de un utilizator al aplicației eMAG care arăta o creștere dramatică a prețurilor de la o zi la alta, în cazul unor electrocasnice.  Articolul inițial îl găsiți AICI.

Potrivit reprezentanților eMAG, produsele incluse în coșul de cumpărături au făcut parte dintr-o promoție specială care a expirat în data de 11 noiembrie. Asta înseamnă că prețurile nu au crescut, ci doar au fost aduse la valorile inițiale după terminarea perioadei de reduceri. Newsletter-ul care anunța campania de reduceri poate fi consultat AICI

Imaginea urcată pe Facebook a fost ștearsă, între timp, de pe pagina utilizatorului.

Redăm mai jos răspunsul integral al oficial al lui Tudor Manea, Director General eMAG:

„Produsele la care se face referire în postare au făcut parte din Campania „Săptămâna electrocasnicelor”, care s-a desfășurat între 4 și 10 noiembrie. În momentul în care campania a luat sfârșit, produsele au trecut automat la prețul lor de bază, care a rămas același și pe 10 noiembrie, și astăzi, 11 noiembrie, cele două zile comparate. Astăzi, o parte dintre aceste produse au intrat din nou la promoție, într-o altă campanie. Prețurile reduse sunt cele afișate în pagina de comandă a aplicației de mobil, stadiu în care nu este afișat decât prețul de vânzare, nu și cel de bază, căruia i s-a aplicat reducerea.

Şi pentru că am văzut că apar tot mai multe întrebari, vrem să clarificăm puţin situaţia. Prețurile produselor se modifică periodic în funcție de promoțiile derulate de furnizori sau de reducerile pe care le aplicăm pentru perioade limitate de timp. În momentul în care promoția sau reducerea se încheie, prețul produsului revine la nivelul de bază, acela cu care se vinde în mod normal. În plus, produsul poate fi vândut în platforma eMAG de către eMAG, dar şi de către partenerii din Marketplace, care pot avea o altă ofertă vizibilă în site, proprie politicii lor de preţ, şi ca preţ de bază, şi ca preţ  “tăiat”, în oferta promoţională. De aceea se poate vedea o fluctuație a prețului în timp.”

Aceste fluctuații de preț nu sunt problematice. Totuși, o altă practică – legală, de altfel – nu este tocmai morală. Mai exact, conform celor de la ANPC, în cazul unei reduceri, ”prețul de referință este cel mai mic preț practicat în structura de vânzare în ultimele 30 zile”. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că retailerii care măresc prețurile cu puțin mai mult de o lună înainte de Black Friday nu comit vreun act ilegal.

Să zicem, de exemplu, că un laptop are prețul de 3.800 de lei într-un magazin, cu mai mult de o lună înainte de Black Friday 2015. Inițial acest costase 4.500 de lei, dar în timp s-a ieftinit. În acest moment, magazinul se hotărăște să-l comercializeze iar cu 4.500 de lei. De Black Friday, însă, prețul acestuia scade la 3.750 de lei, iar magazinul susține că reducerea este 750 de lei.

Așadar, măririle de preț se fac, în principal, cu o lună înainte de Black Friday, dacă este să se facă măriri de preț. Mai multe detalii despre creșterea prețurilor înainte de Black Friday găsiți aici.

Playtech vă ține la curent cu cea mai importantă perioadă de reduceri din an. Aici afli tot despre Black Friday 2015.

loading...