06 iun. 2015 | 19:26

PlayArena -Frontline Commando: WW2 te aruncă în mijlocul acțiunii pe frontul de vest

Frontline Commando: WW2 este unul dintre acele jocuri care vă prezintă cel mai mare război din istorie dintr-o singură perspectivă.

În plin proces de rescriere a istoriei de către unii, avem parte de un joc care nu aduce absolut nimic nou genului ”third person shooter” și transformă unele dintre cele mai interesante lupte din Al Doilea Război Mondial în mici schimburi de focuri.

Deja este greu să ne mai așteptăm la ceva bun de la jocurile despre bătăliile din Al Doilea Război Mondial. Acțiunea din cadrul acestora este aceeași de fiecare dată, iar gameplay-ul a devenit atât de banal încât rareori mai este necesar vreun efort din partea jucătorului pentru a depăși un nivel.

Frontline Commando: WW2 se bucura de câteva review-uri pozitive pe internet, unul dintre acestea încardându-l chiar printre  ”cele mai simple și mai accesibile jocuri de pe piață”. Și chiar așa este. Frontline Commando: WW2 este atât de simplu încât devine plictisitor după câteva minute de joc în continuu.

Frontline Commando: WW2

Acțiunea vă plasează la început în mijlocul ofensivei din Ardeni. Nu voi intra în detalii, însă voi menționa câteva detalii scurte. Ofensiva din Ardeni a fost ultima acțiune importantă întreprinsă de armata germană pe frontul de vest, într-o perioadă în care comandanții aliați nu credeau că aceasta mai este capabilă de un asemenea efort. Ferocitatea acesteia i-a șocat pe mulți americani, având în vedere pierderile enorme susținute de Wehrmacht până la acel moment.

Din păcate, niciun astfel de detaliu prin care Frontline Commando: WW2 ar fi reușit să se diferențieze de restul jocurilor nu este inclus. La început, nici nu pari a te afla în timpul unei ofensive inamice. Mai degrabă, este vorba despre ofensiva unui singur om, în compania unor camarazi complet inutili, împotriva câtorva mici grupuri de soldați.

Frontline Commando: WW2

Jocul este împărțit în câteva nivele, în funcție de teatrele de război. Avem parte de teatrul de luptă din Ardeni, de cel din Germania, din Italia și Africa de Nord. Având în vedere datele menționate în joc, este foarte ciudat că dezvoltatorii au ales să le includă pe acestea într-o ordine inversă, de la cel mai recent la cel mai îndepărtat. În fiecare teatru, aveți parte de un set de misiuni secundare și o misiune principală. Fiecare dintre misiunile secundare este concentrată în jurul unei anumite arme, precum pușca automată, aruncătorul de flăcări, pușca cu lunetă sau lansatorul de grenade ”Bazooka”.

Jocul se bazează pe un sistem de cover care se aseamănă în mare parte celui întâlnit în Overkill 3. Singura diferență este că în Overkill 3 exista riscul ca inamicii să te înconjoare, pe când în Field Commando: WW2 poți sta cât vrei la adăpost, fără a-ți face griji în legătură cu soldații nemți.

Frontline Commando: WW2

De ce ai juca Field Commando: WW2?

Grafica este una foarte bună, ceea ce ar trebui să compenseze pentru lipsa provocărilor adevărate din cadrul acestui joc. Inamicii și toate celelalte elemente din jur au fost create cu o atenție sporită la detaliu, efectele sunt reușite, iar la fiecare ultim inamic omorât într-o misiune. camera va sta fixată pentru câteva secunde pe glonțul decisiv, arătându-vă traseul acestuia din arma pe care o folosiți către ținta sa.

Recompensele primite după fiecare misiune sunt considerabile, permițându-vă să faceți upgrade-urile necesare de fiecare dată pentru a putea progresa. Desigur, în anumite situații, lucrurile stau altfel. Pentru un upgrade al aruncătorului de flăcări, de exemplu, sunt necesare 176 lingouri de aur (eu am doar 10), sau 2.880 de diamante.

Frontline Commando: WW2

De ce ai spune pas?

Jocul este mult prea simplu. Rareori veți fi puși în fața unei situații care vă va solicita. Inamicii sunt foarte ușor de ucis, iar în anumite situații nici nu va fi nevoie să va ascundeți. Singurele misiuni cu un graf mai mare de dificultate vor fi cele în care veți avea pușca cu lunetă. De asemenea, situațiile în care adăpostirea este absolut necesară sunt cele în care aveți de-a face cu tancuri germane sau cu artileria grea a inamicilor.

Simplitatea aceasta, după cum am spus, nu se observă doar în gameplay, ci și în poveste. Nu se ține cont de absolut niciun detaliu din istorie, iar armele sunt folosite în niște situații cel puțin ciudate. La un moment dat, mă aflam în situația în care trebuia să ma adăpostesc de două tunuri germane. Acestea trăgeau în continuu, însă cover-ul meu, reprezentat de câteva bucăți de fier și niște saci își făcea datoria perfect.

Frontline Commando: WW2

Concluzie Frontline Commando: WW2

În acest joc ești mai mult decât un Commando, ești un senmi-zeu la războiului, atotputernic, aproape imposibil de învins , care reușește cu o mitralieră ceea ce alții nu au reușit cu divizii întregi de blindate. Dacă simțiți nevoia să pierdeți o oră în acest weekend cu un shooter, însă, Frontline Commando: WW2 ar putea fi o soluție suficient de bună.

Frontline Commando: WW2 poate fi descărcat gratuit de pe Google Play și App Store.