NASA marchează cel mai nou film din seria Star Wars cu o sabie-laser cosmică

Am scris deja despre Star Wars: The Force Awakens și v-am îndemnat să mergeți să îl vedeți. Deși s-ar putea ca strategiile de promovare a filmului să fi mers puțin cam departe, e o capodoperă SF și trebuie văzut.

Ei bine, febra Star Wars i-a prins și pe cei de la NASA, care au arătat o imagine inedită surprinsă de telescopul Hubble. Practic, arată precum o sabie laser cosmică. Amuzant e că așa-zisa sabie este situată chiar foarte, foarte departe în galaxia noastră, la aproximativ 1.350 de ani-lumină, poziţia ei precisă aflându-se în interiorul Calei Lactee, potrivit PopSci.

Experții NASA au explicat că „piesele” sabiei cosmice reprezintă două jeturi de material foarte fierbinte, rezultat din procesul de creare a unei stele noi. Jeturile sunt situate de-a lungul axei de rotaţie a stelei. De-a lungul fiecăruia dintre jeturi, există noduri de gaze nebuloase, denumite ştiinţific obiecte Herbig-Haro. Formaţiunea este plasată în complexul de nor molecular Orion B, unde se nasc multe stele noi.

Faptul că NASA a sincronizat descoperirea cu lansarea oficială a Star Wars nu e o coincidență. „Industria SF a fost o sursă de inspiraţie pentru generaţii întregi de oameni de ştiinţă şi ingineri, iar seria de filme Star Wars nu face excepţie,” a spus John Grünsfeld, unul dintre administratorii NASA pentru misiunile spaţiale. „Nu există nimic mai puternic pentru puterea motivaţională a ştiinţei reale decât descoperirile care vin de la Telescopul Spaţial Hubble, până în prezent fiind singurul care dezvăluie misterele Universului”, a concluzionat acesta.

Cercetătorii consideră această formațiune atipică drept o țintă ideală pentru telescopul James Webb, care ar putea vedea mai clar prin „norii” care înconjoară steaua. Forța fie cu ei!

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI