Viitorul WoW, după Legion: au fost 10 ani grozavi, privim optimiști la următorii 10

Viitorul WoW, după Legion: au fost 10 ani grozavi, privim optimiști la următorii 10

La BlizzCon 2015 a fost anunțată data de lansare pentru WoW: Legion. Vine în vara anului viitor, nu duce lipsă de noutăți, iar la același eveniment al Blizzard am avut ocazia să discut cu Brian Holinka, senior game designer, despre cum mai poate fi dezvoltat acest joc.

World of Warcraft încă este gigantul MMORPG-urilor, iar Legion era un expansion necesar. Va fi lansat la mijlocul anului 2016 și a putut fi testat la BlizzCon 2015. Printre noutățile semnificative se numără limita de nivel care va ajunge la 110, noi arme de tip Artifact, o zonă nouă în Azeroth, numită Broken Isles, dar și o clasă nouă: Demon Hunter (dar doar după nivelul 98). Acest „vânător” vine tocmai în vremea unei invazii de demoni, așa că îți va fi foarte util. Totuși, va putea fi jucat doar de cele două rase de elfi din jo: Elfii negri din Alianță și Elfii de sânge din Hoardă.

Personal, am auzit de WoW în urmă cu aproape 10 ani, când eram în școala generală și popular începuse să devină Burning Crusade. Între timp au mai fost alte expansion-uri, iar în urmă cu un an Brian Holinka susținea că deja se lucrează la următoarele două de după Legion. Am profitat de interviul organizat la BlizzCon 2015 pentru a-l întreba cât mai trăiește acest joc, în prezent trecând prin perioada în care pierde abonați.

„De fiecare dată când cineva mă întreabă asta, le spun: au fost 10 ani grozavi, dar ne uităm cu optimism și la următorii 10. Avem o echipă destul de mare care lucrează la următoarele expansion-uri, însă deocamdată suntem concentrați să facem Legion cât de bun se poate. Acum avem zone diferite pe care ne concentrăm, povești pe care să le dezvoltăm, dar cu siguranță vor mai fi câteva expansion-uri”, a explicat Holinka.

Brian Holinka Blizzard

Holinka s-a alăturat Blizzard în 2012, înainte lucrând la componentele multiplayer din Transformers: Fall of Cybertron, Homefront și Frontlines: Fuel of War. Susține însă că era fan WoW încă dinainte de a-și schimba locul de muncă și chiar există un video „de culise” pentru vechiul loc de muncă în care el poate fi văzut jucând acest MMORPG. Pasiunea pentru acest titlu se vede și din felul în care vorbește despre el și despre interesul pe care îl prezintă pentru a-l dezvolta.

„Cel mai important avantaj al WoW încă este lumea aceasta pe care o poți explora și cu fiecare expansion am dus-o mai departe. Acum, jucătorii au la dispoziție o nouă hartă pe care o pot vizita – văd aceste noi creaturi, aceste noi tărâmuri. Și acesta e un atu pe care încă îl poate oferi acest gen. Dar odată cu Legion există și clasa Demon Hunter și acest nou personaj este expert la vânat demoni, numai bun acum când Azeroth are probleme cu o invazie de demoni”, a completat Holinka.

Printre aptitudinile de care beneficiază un Demon Hunter se numără vederea spectrală, să vadă dincolo de barierele fizice, glide (care reduce viteza în cădere), shattered souls (care te vindecă cu până la 25%), throw glaive (o spadă cu care faci daune destul de mari și care poate ricoșa și lovi alți doi inamici) și double jump. Despre aceasta din urmă Holinka spune că atunci când au prezentat-o s-au simțit ca Apple. „Oamenii s-au bucurat de funcționalitate ca și cum noi am inventat-o. Asta arată însă cât de pasionați sunt de jocurile Blizzard”, a adăugat el.

Acești jucători revin cu fiecare nou expansion – poate și de-asta Blizzard încă nu renunță la WoW – și, uneori, aduc și prieteni. „Acum, oameni care n-au jucat niciodată se vor duce să vadă filmul și poate vor ajunge să încerce jocul. Încercăm să oferim o experiență nouă pentru jucătorii care vin acum, care n-au mai încercat un titlu WoW”, a spus Holinka.

Întrebat dacă WoW se întoarce cu Legion la niște rădăcini mai hardcore, Holinka susține că nu a fost niciodată o îndepărtare și nici n-au existat astfel de rădăcini. De la expansion la expansion, universul acesta a căpătat caracteristici noi apreciate de jucători. „E amuzant, că la început WoW era privit ca o versiune casual a altor jocuri MMO. Îmi amintesc că am citit un articol pe-atunci care prezenta ideea că vii, în 15 minute ai făcut ceva și te-ai distrat”, a explicat Holinka.

„Cu fiecare nouă versiune am căutat să aducem ceva nou, să extindem universul. Cred că dacă am juca acum versiunea vanilla am simți lipsa unor funcționalităti introduse pe parcurs. Sunt astfel de lucruri care au făcut jocul mai accesibil jucătorilor și, totuși, există suficiente atuuri și pentru gameri high-level. Ideea e că vrem ca fiecare jucător, și cei care joacă foarte mult, și cei care vor ceva pentru relaxare, să găsească ceva în WoW”, a mai spus acesta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: