07 oct. 2015 | 17:53

Internet Mobile World 2015: Firmele românești sunt mai inovatoare decât credeam

ACTUALITATE
Internet Mobile World 2015: Firmele românești sunt mai inovatoare decât credeam

Pentru necunoscători, Internet & Mobile World 2015 (IMWorld 2015) este cel mai mare eveniment „business to business” din România dedicat soluțiilor digitale, mobile și de software, iar anul acesta a ajuns la a patra ediție.

A fost prima oară când am participat la un astfel de eveniment, și am fost destul de repede impresionată de organizare. Deși spațiul din incinta Romexpo este limitat, organizarea a fost impecabilă, astfel încât mi-a fost ușor să ajung la standurile care mă interesau în mod deosebit. Oricum, prima pe listă a fost conferința Allview dedicată lansării celor mai noi telefoane din generația Viper, V2 X și V2, despre care am scris detaliat aici.

După terminarea conferinței, m-am plimbat printre standuri și am discutat cu expozanții. Întâi, am făcut o oprire la cei de la Accenture, o companie multinațională de consultanță în management, soluții tehnologice și servicii de externalizare a proceselor de afaceri. În plus, îl aveau pe Nao, poate cel mai simpatic robot inteligent, pe lângă Pepper. Este creat special pentru a fi un companion de nădejde, cântă, dansează și poți interacționa cu el la fel cum ai face-o cu un om. Mai aveau și un concurs pentru cei care știu Java, JS, .NET sau HTML, numit CrackTheCode.

20151007_132515

Apoi, am trecut pe la RoboFun, care sunt fac imprimări 3D la comandă. De la ei am aflat că nu e chiar atât de greu să printezi 3D, și că tot ce îți trebuie e o imprimantă (3D, evident) și un filament de plastic. Partea drăguță e că pentru orice achiziție de la ei ai o ședință de training gratuită, în cadrul căreia vei afla exact ce trebuie să faci. Nu o să vă mint, produsele nu sunt tocmai ieftine, dar dacă îți permiți o imprimantă 3D, ți-ai putea găsi un nou hobby. Mai interesant decât croșetatul.

20151007_124049

Pentru că am un suflet de copil (și nu, nu e într-un borcan pe birou), nu aveam cum să ocolesc prima trotinetă electrică portabilă, Wheel-E. Se recomandă ca fiind cel mai economic vehicul creat vreodată, cântărește doar vreo 10 kilograme (dar le suportă fără probleme pe cele 50+ ale mele). Deși e un dispozitiv economic și costă doar 2990 de lei (poate că sună piperat, dar dacă luăm în calcul economia la benzină, e o investiție), au fost adăugate tehnologii de ultimă oră: printre acestea se numără sisteme precum KERS (kinetic energy recover system), un sistem de recuperare a energiei cinetice, sistem de frânare regenerativă, frânare magnetică și pilot automat.

Wheel-E-2

Consumul de energie este de doar 6.15W/km (cu farurile LED aprinse), așa cum a fost calculat la o viteză de 20km/h, cu funcția de pilot automat activată, la o viteză a vântului de mai puțin de 10km/h și o sarcină de 75kg. Atinge maximum 30 de kilometri pe oră și o poți comanda de aici. Am făcut o mică tură prin Romexpo și mă declar încântată.

Wheel-E-1

Evident, unde e realitate virtuală, trebuie să fiu și eu. Așadar, am făcut un popas și la cei de la Evolve Media, care creează realitate virtuală, aplicații interactive, proiecții interactive pe orice suprafață, soluții multi-touch, proiecții holografice și realitate augmentată pentru mediul afacerilor. M-am distrat puțin cu Oculus Rift, pe care vi-l recomand din toată inima, chiar dacă e posibil să fiți puțin amețiți dacă faceți abuz.

M-am oprit și la cei de la Business Results, unde am testat o aplicație tare interesantă. În funcție de patru alegeri, efectuate după scanarea unui cod cu QR Code Reader, am primit pe mail câteva informații despre mine și opțiuni interesante. Arată cam așa:

Business Results-1 Business Results-2

La cei de la TuringAds, recunosc că mi-a atras atenția anunțul cu Take the Turing Test. M-am gândit că e șansa vieții mele de a testa inteligența unui robot, dar nu a fost să fie. Totuși, asta nu face compania mai puțin interesantă. Aceștia se ocupă cu publicitatea într-adevăr inteligentă. Așadar, dacă te interesează e-mail marketingul dus la un nivel superior și ai veleități de publisher, îi găsești aici.

20151007_132209

Pentru că mă tot bate gândul să îmi fac un blog cu domeniu cumpărat și tot tacâmul, am trecut și pe la cei de la Euro Web Studio. Se ocupă cu o gamă largă de servicii, iar în portofoliu au nume precum Second Cup, Samsung Medison, Oftapro și Cambridge School. În plus, oferă consultanță gratuită și promit să îți ofere un site perfect pentru afacerea ta și pentru tine. Mai multe informații găsești aici.

Mi-a mai atras atenția și imprimanta Epson, cu sistem integrat de recipiente de cerneală, care vor reduce cheltuielile şi costurile de imprimare. Fiecare imprimantă este echipată cu tehnologia Epson cu cap de imprimare Micro Piezo, ce oferă rezistenţă, calitate şi fiabilitat. Cartuşul de cerneală de capacitate foarte mare este complet integrat în imprimantă, astfel încât vă puteţi bucura de o imprimare color fiabilă fără murdăria sau complicaţiile pe care le presupun alte sisteme de reîncărcare. În plus, Epson Connect permite imprimarea de oriunde prin intermediul unui e-mail cu fotografii şi documente trimis către imprimantă sau utilizând un driver de imprimare de la distanţă. Epson Connect include, de asemenea, aplicaţia Epson iPrint pentru imprimare uşoară prin Wi-Fi de pe dispozitive smartphone şi tablete. Documentele şi fotografiile pot fi, de asemenea, printate direct de pe dispozitive mobile datorită compatibilităţii cu Apple AirPrint. Este acceptat şi Google Cloud Print.

De asemenea, am fost și la standul Supercard, unde mi-a fost prezentată aplicația Cards4U, care funcționează precum un portofel virtual pentru carduri de fidelitate, Astfel, nu mai trebuie să scotocești prin toată geanta după cardul de cumpărături de la un anumit magazin, de exemplu, pentru că le ai pe toate la un loc. Mai au și cardul Euro26, destinat tinerilor sub 30 de ani, care îți oferă o gamă largă de reduceri, inclusiv în străinătate.

Screenshot_2015-10-07-17-43-45

Acestea fiind spuse, mi-a plăcut la IMW 2015, și sper să fiu acolo și în 2016. După cum am specificat în titlu, afacerile românești chiar sunt mai futuriste și au mai mult potențial decât credeam. În plus, oamenii știu să se comporte cu potențialii clienți și s-au arătat foarte entuziasmați să își prezinte produsul, deși probabil au făcut asta de zeci de ori în aceeași zi.