28 sept. 2015 | 15:30

Cum plănuiește Facebook să salveze oameni din întreaga lume

ACTUALITATE
Cum plănuiește Facebook să salveze oameni din întreaga lume

De-a lungul istoriei sale de 11 ani, Facebook a fost utilizat ca un megafon a atrage atenția unor probleme ale societății și a fost platforma ideală pentru a strânge donații în vremuri de criză. Acum, Facebook dorește să fie mult mai implicat în eforturile de a face lumea un loc mai bun.

Naomi Gleit, manager la Facebook, a declarat zilele trecute pentru Mashable că rețeaua socială a creat o echipă dedicată și devotată binefacerii. Această echipă nu se concentrează pe activism, sau pe muncă de teren, ci lucrează la crearea unei serii de produse special construite pentru cauze sociale sau pentru nevoile personale ale unei comunități. Aceste eforturi ar putea avea un impact uriaș, având în vedere că orice opțiune de la Facebook ar putea ajuta comunități de aproape 1.5 miliarde de oameni.

Echipa de la Facebook a lucrat până acum la dezvoltarea alertelor Amber, care ajută la găsirea copiilor dispăruți, o opțiune numită Safety Check, care anunță prietenii sau familia că ești în siguranță după un dezastru (probabil vă amintiți de opțiunea aceasta după cutremurul din Nepal, când toți românii de pe Facebook erau „în siguranță”) și un buton prin care se pot face donații directe, care a fost folosit în cadrul provocării cu găleata de gheață (Ice Bucket Challenge). Opțiunile celor de la Facebook au ajutat la strângerea a 10 milioane de dolari pentru cei afectați de cutremurul din Nepal.

În momentul de față Facebook analizează activitatea utilizatorilor afectați de criza imigranților din Europa pentru a determina ce funcții ar trebui create prin care oamenii să primească ajutor, să ajungă în contact cu rudele, sau să organizeze centre de sprijin la nivel local.

Ambițiile celor de la Facebook au fost ținute în secret pentru mai multe luni de zile, pentru ca echipa să poată testa setul inițial de produse. De acum, însă, echipa Facebook va lua parte la cine, workshopuri și întâlniri oficiale cu oameni din diferite comunități, pentru a putea acumula cât mai multe informații care să-i ajute să pună bazele unor funcții noi.