29 ian. 2015 | 15:37

Apple și Samsung se bat pentru supremație: După patru ani, Apple poate ajunge iar pe locul I

ACTUALITATE
Apple și Samsung se bat pentru supremație: După patru ani, Apple poate ajunge iar pe locul I

Noile modele iPhone 6 i-au ajutat pe cei de la Apple să înregistreze încasări uriașe în ultimul sfert financiar și să vândă un număr record de telefoane.

Se poate spune că Apple i-a învins pe cei de la Samsung la propriul lor joc. La început, mulți au criticat decizia companiei din Cupertino de a se adapta la trendul pornit de Samsung și de a lansa telefoane cu ecrane mai mari. În ciuda acestor critici, Apple a făcut ceea ce știe mai bine: s-a adaptat și nu numai că a reușit să lanseze un phablet cel puțin la fel de bun precum Samsung, dar este și foarte aproape de a le egala cota de piață în Coreea de Sud.

Conform celor de la Recode, Samsung a reușit să vândă în jur de 95 de milioane de smartphone-uri în ultimul sfert financiar. Dintre acestea, peste 70% sunt smartphone-uri din sectorul high-end, ceea ce ar indica o cifra între 71 și 75 de milioane. De cealaltă parte, cei de la Apple se laudă cu aproximativ 74,5 milioane de smartphone-uri vândute în aceeași perioadă.

tim cook directorul apple

Tim Cook, CEO-ul Apple, a declarat că principalul motiv pentru care această creștere uriașă a avut loc este dimensiunea mai mare a telefoanelor. Mai exact, iPhone 6 și iPhone 6 Plus au reușit să convingă mai mulți oameni să treacă de pe Android pe iOS decât oricare dintre telefoanele care au fost lansate în ultimii trei ani.

Încă o dată, se poate observa situația dificilă în care se află Samsung, companie ce se vede atacată pe două fronturi. Pe de o parte avem China, unde Xiaomi, Huawei și alții au reușit să se afirme din ce în ce mai puternic pe sectorul entry-level. Mai mult decât atât, Samsung a fost depășită în China în termen de vânzări, compania coreeană aflându-se acum pe locul trei, sub Xiaomi, care ocupă primul loc, și Apple, care ocupă locul doi. De cealaltă parte, Apple care a reușit să devină competitivă cu adevărat în sectorul telefoanelor cu ecrane mai mari. Pentru prima oară după 2011, Samsung nu are un avantaj categoric în fața americanilor.

Samsung a recunoscut faptul că prețurile competitive și produsele concurenților au avut un impact major asupra vânzărilor. Pe viitor, aceasta se bazează pe creșterea cererii de smartphone-uri, dar mai ales pe inovațiile pe care va reuși să le introducă pe piață. Dacă Samsung ne pregătește ceva interesant, acesta ar cam fi timpul să treacă la atac deoarece un număr mare de oameni deja și-au pierdut încrederea în companie.