Aplicația care i-a convins pe români să nu mai sune pentru a comanda mâncare

Aplicația care i-a convins pe români să nu mai sune pentru a comanda mâncare
17:52 29.10.2015

Foodpanda a intrat pe piața din România în urmă cu doi ani și s-ar părea că românii au adoptat aplicația cu brațele deschise și cu poftă de mâncare. Până acum, compania a reușit să atragă 500 de restaurante pe platformă și s-a extins în 13 orașe din întreaga țară. 

Foodpanda este acum liderul pieței locale de food ordering, deținând peste 50% din cota de piață în 2015. Compania a dublat, anul acesta, numărul restaurantelor listate, atrăgând, într-un singur an, peste 250 de noi restaurante partenere. Totuși, nu vă gândiți că orice restaurant care vrea să fie listat în aplicație ajunge acolo instant. Există niște condiții destul de stricte, pentru a se asigura că utilizatorii au acces la mâncare de calitate și la servicii bune. 

Potrivit lui Radu Bălăceanu, Country Manager Foodpanda România, pe parcursul timpului au fost eliminate în jur de 120 de restaurante din aplicație, fie din cauza comenzilor anulate, fie din cauza serviciilor proaste.

În raport cu anul trecut, valoarea medie a comenzii a crescut cu 50%, ajungând la 15 euro, față de o sumă medie de 10 euro per comandă, în 2014. Pentru 2016, reprezentanții platformei foodpanda.ro estimează creșterea comenzii medii până la 16 euro. Bălăceanu spune că cea mai mare comandă a fost de aproximativ 2.700 de lei și nu putem decât să ne imaginăm câtă mâncare se poate lua de atâția bani. 

În ceea ce privește modalitatea de plată a comenzilor, se observă, de asemenea, un trend ascendent al plății online, cu cardul. Astfel, dacă în 2014 ponderea comenzilor achitate online era de circa 8%, anul acesta se ridică la 15%, urmând ca media pentru anul 2016 să se ridice la 20%.

După doi ani în care ne-am concentrat pe obținerea unei cote de piață cât mai ridicate și atragerea unui număr considerabil de orașe și restaurante în portofoliu, 2016 va fi anul consolidării. În prezent, suntem liderul pieței de food ordering și delivery. Anul viitor, obiectivul principal va fi inovarea. Vrem să le oferim utilizatorilor cea mai facilă și completă platformă de comenzi. După opțiunea de comenzi corporate, serviciul de livrare propriu și plata cu tichete de masă, pregătim o nouă funcționalitate, care le va permite utilizatorilor să facă, la fel de simplu, comenzi de grup, indiferent de locația în care se află cei care vor să comande împreună”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Opțiunea comenzilor de grup va fi lansată până la finalul lui 2015, va fi disponibilă exclusiv în aplicația mobilă foodpanda și va permite comunicarea între utilizatori în vederea plasării mai multor comenzi, de la același restaurant, pe contul de utilizator al inițiatorului comenzii.

Comanda de grup este o opțiune pe care am gandit-o tot în jurul ideii de comenzi corporate. Se adresează aceluiași target, angajații care comandă de la birou. Estimarea noastră este ca, până la finalul lui 2016, circa 10% din totalul comenzilor foodpanda să fie generate de comenzile de grup”, adaugă Country Manager-ul foodpanda România.

În scopul îmbunătățirii serviciilor oferite clienților, a mai precizat acesta, foodpanda a lansat, în 2015, propriul serviciu de livrare, în București și Cluj-Napoca, iar Capitala a fost primul oraș în care a implementat, în premieră, meniurile la jumătate de preț, dedicate segmentului corporate. Tot de anul acesta, clienții foodpanda pot plăti mâncarea comandată online cu tichete de masă Gusto Pass de la Sodexo.