27 feb. 2016 | 13:18

Poate mai bună decât Tesla: cea mai rapidă mașină electrică

ENTERTAINMENT
Poate mai bună decât Tesla: cea mai rapidă mașină electrică

Venturi Buckeye Bullet-3 e încă o mașină electrică promițătoare, făcută printr-un parteneriat între producătorul de vehicule electrice Venturi și Universitatea Ohio.

Dezvoltatorii săi spun că va ajunge la 644 de kilometri pe oră. Forma sa nu e tocmai cea a unei mașini luxoase precum cele produse de Tesla, dar e cât se poate de aerodinamică. Are o pereche de motoare electrice, fiecare cu 1.500 de cai putere și energia îi e furnizată de opt pachete de baterii litiu-ion.

Fiecare osie e alimentată de propriul motor electric. Este același motor EV pe care Venturi îl folosește pentru mașinile sale sport, dar aici are un voltaj mult mai mare. De fapt, sunt două motoare EV în fiecare unitate, a spus David Cooke, unul dintre liderii echipei, într-un interviu acordat Ars Technica. Acesta e de părere că e mai înțelept să construiești motoare mai mici și să le cuplezi, decât să faci unul mare. Momentan, motorul are 1.000 de cai putere, dar e capabil de 1.500.

De asemenea, Cooke a mai explicat și că adevărata provocare e cât de departe poți împinge motoarele, fără ca acestea să atingă limitele de temperatură. Motoarele au materiale de răcire deasupra statorului și un sistem care pompează ulei pe magneți, astfel încât să rămână reci.

De asemenea, mașina e confecționată într-o proporție foarte mare din oțel, despre care Cooke spune că e unul dintre cele mai puternice aliaje pe care le au la dispoziție. Inițial, planul era să folosească fibră de carbon, iar mașina să fie construită în jurul unui sistem de baterii în care celulele sunt schimbate în două minute.

Au renunțat la plan pentru că ar fi fost mult mai dificil de construit, dat fiind faptul că o bună parte din echipă e constituită din studenți, nu din experți ai Boeing. În plus, acest material ar fi adăugat între 500.000 de dolari și un milion de dolari la buget. Cooke a admis și că vehicului e abia în faza de prototip și că mai are multe modificări de adus, iar carbonul nu ar fi permis schimbări.