23 iun. 2016 | 18:41

De ce ar trebui să te deconectezi de la Facebook atunci când vizionezi filme pentru adulți

ACTUALITATE
De ce ar trebui să te deconectezi de la Facebook atunci când vizionezi filme pentru adulți

Din cauza Facebook, nici vizionatul pornografiei nu mai este ce-a fost.

În ziua de azi, foarte multe pagini de pe internet, chiar și cele care includ o cantitate mare de material pornografic, au butoane Like și Share create de Facebook. În momentul în care o astfel de pagină este deschisă, Facebook plasează un cookie care va trimite ulterior informații înapoi de fiecare dată când utilizatorul vizitează un site ce are butonul Like.

Ce-i drept, asta nu însemnă că Facebook vă va afișa anumite anunțuri care să se potrivească cu preferințele voastre sexuale. Însă acestea se vor afla în baza de date a rețelei sociale, iar acest lucru s-ar putea să nu le convină multor oameni. Cea mai simplă soluție ar fi utilizarea unor pagini incognito. Acolo nu sunteți autentificat în mod constant pe rețeaua socială, astfel că sunt șanse mici ca activitatea voastră să fie urmărită.

Însă dacă vreți să apelați la o soluție drastică, puteți, desigur, să folosiți un browser precum Tor, sau să vă deconectați temporar de la Facebook. În urmă cu ceva vreme, vă spuneam că butonul ”Like”, conform rezultatelor unui studiu efectuat recent de două universități din Belgia, este metoda prin care rețeaua socială poate chiar urmări activitatea celor care nu dețin un cont.

Chiar dacă nu este apăsat, butonul Like poate detecta activitatea celor ce vizitează un site și o poate trimite înapoi către Facebook. Desigur, tot procesul este posibil doar dacă utilizatorul fără cont a vizitat în trecut o pagină de pe domeniul Facebook.com, pentru multe dintre acestea nefiind necesară creare unui profil.

Mai mult decât atât, o profesoară sugera în luna iunie acestui an că aplicația Facebook s-ar folosi de telefoane chiar și pentru a acumula informații despre lucrurile care îi interesează cel mai mult pe utilizatori. Compania a declarat că aplicația sa are, într-adevăr, această abilitate, însă doar pentru a observa ce conținut preferă oamenii și pentru a le sugera să-l distribuie pe Facebook.