01 iul. 2013 | 12:15

Prima motocicleta electrica a luat trofeul Pikes Peak: Lightning Motorcycles

ACTUALITATE
Prima motocicleta electrica a luat trofeul Pikes Peak: Lightning Motorcycles

Deja nici masina, nici motocicleta electrica nu mai sunt privite cu retinere, dovada fiind cei de Lightning Motorcycles, care au castigat cursa Pikes Peak International Hill Climb.

Lightning

Pikes Peak International Hill Climb este o cursa de circa 20 de kilometri, cu 156 de viraje si cu o diferenta de nivel de aproape 3.000 de metri, cursa desfasurandu-se intre 1.440 metri si 4.300 metri. Cu cat altitudinea este mai mare, cu atat aerul este mia rarefiat, ceea ce conduce la performante mai slabe pentru automobilele si motocicletele cu motoare termice, chiar daca au motoare cu turbocompresoare. Asadar, motocicleta electrica este in avantaj.

Anul 2013 a fost primul in care motoarele electrice au castigat in fata celor cu benzina. Carlin Dunne si Lightning Motorcycles au avut cel mai bun timp in cursa Pikes Peak International Hill Climb, de 10 minute si 0,694 secunde, al doilea timp al cursei fiind de 10 minute si 21,323 secunde, al lui de Bruno Langlois, care a avut o motocicleta Ducati Multistrada 1200 S.

Totusi, chiar daca vehiculele cu motor electric vor incepe sa se impuna in multe curse, recordul atins de multiplul campion Sebastian Loeb Pikes Peak International Hill Climb va fi greu de depasit. Loeb a avut, zilele trecute, un timp de 8 minute si 13,878 secunde, cu un Peugeot 208 T16 Pikes Peak cu o viteza medie de 87 mile pe ora (aproape 140 kilometri pe ora), cu mult mai bun decat recordul anterior, 9 minute si 46,181 secunde, stabilit anul trecut de Rhys Millen cu Hyundai PM580T.