”Cârcotașul” Șerban Huidu s-a ales cu o amendă de 200 de lei și cu trei puncte penalizare, după ce i-a tăiat calea, în trafic, unui șofer de taxi. Vestitul pilot de raliuri Titi Aur și psihologul Radu Leca și-au exprimat părerea despre șoferul Șerban Huidu, care, în urmă cu 12 ani, a fost implicat și într-un grav accident de mașină, în care trei persoane și-au pierdut viața. Și-a revenit, el, oare, complet, după acea traumă? Iată ce îl sfătuiesc cei doi specialiști, prin intermediul Playtech Știri.
Prezentatorul emisiunii Cronica Cârcotașilor (PRIMA TV) a fost implicat, zilele trecute, într-un accident rutier minor.
Vezi și: Şerban Huidu, accident rutier în Bucureşti. Realizatorul TV ar fi tăiat calea unui şofer
Incidentul a avut loc pe Calea Giulești din București, Șerban Huidu intrând în coliziune cu un alt șofer care conducea o mașină Bolt.
Nu au fost pagube majore și nimeni nu a suferit răni. Totuși, pentru nerespectarea regulilor de circulație, Şerban Huidu a primit o amendă de 200 lei și trei puncte penalizare. El povestea însă cu bucurie că a revenit în trafic:
”Am din nou permis de conducere, din august 2022, adică de vreo șase luni. Mi-am luat carnet abia anul trecut, după 11 ani de când am avut accidentul.
Am dat examen. Nu e adevărat ce s-a scris că mi l-am luat mai devreme. Am și șofer, are cine să mă ducă acasă.
Eu, personal, conduc foarte rar, doar din când în când! Am stat și m-am gândit că nu am de ce că nu-mi iau permis, totuși”, dezvăluia Șerban Huidu, în emisiunea lui Denise Rifai, de la Kanal D.
Acesta ar fi, de fapt, primul incident din trafic, după ce Șerban Huidu și-a recuperat permisul de conducere, pe care l-a avut suspendat, urmare a accidentului din 2011, provocat, pe DN1, în dreptul localităţii Timişul de Sus, și în care trei persoane și-au pierdut viața.
În urma procesului, el a fost declarat vinovat și condamnat la 4 ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere și suspendarea pentru șase ani a carnetului auto. O vreme, din cauza acestei drame, Șerban Huidu a decis să nu mai fie prezentatorul emisiunii sale, ”Cronica Cârcotașilor”, conducând echipa din spatele camerelor de filmare.
Contactat de Playtech Știri, pilotul de raliuri Titi Aur, expert în șofatul defensiv, și-a exprimat părerea despre noua ispravă comisă de Șerban Huidu, în trafic:
”Eu cred că ceea ce s-a întâmplat cu accidentul ușor a fost o întâmplare, o greșeală, pe care o poate face oricine, chiar și eu. Nu cred că are o legătură directă cu accidentul, în care a fost implicat în urmă cu 12 ani.
Eu cred că decizia pe care a luat-o judecătorul, că are și fișă medicală, de a avea din nou permis auto, a fost luată în deplină cunoștință de cauză, au știut ce fac, când i-au dat înapoi carnetul auto. Singurul dezavantaj pe are îl are Șerban Huidu este că, fiind persoană publică, și din cauză că a mai avut și acel accident mediatizat, acum orice, chiar și o parcare greșită, poate da o amploare, decât dacă ar fi fost la volan altcineva.
A fost o greșeală banală. Nu a observat, o fi fost neatenție, ceea ce din păcate facem toți, mai mult sau mai puțin”.
Titi Aur este de părere că în accidentul auto din 2011, în care a fost implicat Șerban Huidu, și în care și-au pierdut viața trei persoane, judecătorii au ținut cont și de condițiile în care a avut loc. Acesta este și motivul pentru care el s-a ales cu pedeapsa cu suspendare și i s-a dat dreptul să revină, la un moment dat, în trafic:
”Depinde mult de condițiile în care s-a petrecut un accident. Un accident cu victime sau cu morți poate fi produs de un șofer, din greșeala a doi șoferi sau într-o anumită conjunctură ciudată, cu vreme rea, trebuie analizat fiecare caz în parte. Nu cred în formula că trebuie să i se ia carnetul pe viață, nu trebuie generalizat”.
Pilotul de raliuri mai menționează că de condamnat ar fi șoferii care se urcă la volan sub influența alcoolului și a substanțelor interzise:
”Una e când faci un accident asumat, când te urci la volan drogat sau băut, alta e să fii parte dintr-un accident în anume conjunctură.
Din moment ce instanța i-a dat lui Șerban Huidu o pedeapsă cu suspendare, cred că a fost o anume conjunctură, nu i s-a dat cu suspendare că era el vedeta tv Șerban Huidu. Putem să avem sau nu încredere în instanță.
Dacă plecăm însă de la premiza că judecătorii au luat această decizie, el, de altfel, a fost condamnat, nu a fost absolvit total de vină, a avut o parte de vină, înseamnă că acolo a fost o oarecare conjunctură”.
Titi Aur consideră că nu polițiștii ar trebui să aplice amenzi, ci judecătorii, așa cum se procedează și în Franța, oamenii legii ținând cont acolo și de istoricul șoferului, în trafic. Prin urmare, el propune și în România acest model, care a dus la reducerea substanțială a numărului de accidente auto:
”Eu susțin că nici măcar n-ar trebui ca polițistul să decidă ce amenzi sau pedepse să îți dea, de parcare, prioritate, etc.
Pentru că, de pildă, Franța, care, la un moment dat, avea anual 7.000 de morți din accidente de mașină, a scăzut la 2.000, după ce au fost înființate tribunalele speciale rapide pentru sancțiuni de circulație”.
Titi Aur este de părere că judecătorii sunt cei în măsură să decidă, în funcție de istoricul șoferului, dacă iei amendă sau dacă ți se suspendă pe viață permisul auto:
”În Franța au fost înființate tribunalele speciale rapide pentru sancțiuni de circulație, care funcționează pe lângă tribunalele mari. Acolo sunt niște judecători care decid sancțiunea.
De exemplu, dacă mă prinde pe mine polițistul că n-am respectat o anume regulă, de circulație, mă trimite cu hârtiuța la judecător. El decide pedeapsa, în funcție de mai mulți factori, în funcție de istoricul meu, ca șofer. Vede tot în dosar. Cine e șoferul, care a fost conjunctura? Căci dacă am mai multe accidente și fapte grave, dar și morți în spate, și încă mai fac și asta, mai tai calea unuia, în trafic, atunci judecătorul poate spune: Matale nu mai conduci deloc!.
Judecătorul are dreptul de a decide. El decide, inclusiv suspendarea permisului pe viață. Acum, eu nu pot să îl pun în categoria ”Ce mai căuta la volan?”. A fost, totuși, un accident ușor, o neatenție”, mai spune Titi Aur, pentru Playtech Știri.
Psihologul Radu Leca este însă de părere că Șerban Huidu, care a suferit enorm, după accidentul de acum 12 ani, merită o nouă șansă:
”Să nu judecăm, să le oferim oamenilor și a doua șansă, sunt conștient de faptul că oboseala, supărarea și nervii pot sta la baza unor greșeli în trafic, nu putem să fim toți zen, dar, atunci când ne simțim furioși e mai bine să nu șofăm.
Consider că e traumatizat profund de incidentul în care a fost implicat direct, în urmă cu 12 ani, și cred că va rămâne traumatizat, dar nu în aceeași măsură, până la sfârșitul vieții”.
Radu Leca îl sfătuiește să apeleze, dacă dorește, la ajutorul specialiștilor, pentru a depăși mai ușor trauma suferită în accidentul din 2011.
”Pentru că este o persoană care încearcă să se descurce de unul singur, încearcă să treacă peste traumă, de mai bine de 12 ani, foarte singur, cu tot dragul din lume îi stau la dispoziție, dacă are nevoie de ajutor. Sau îl rog să ceară ajutor de specialitate, fiindcă furia se poate manifesta atunci când te aștepți mai puțin”.