20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci

20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci
20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci

Multe dintre dietele de pe internet îţi interzic o serie de alimente şi îţi recomandă, pe de altă parte, să consumi anumite preparate, fructe sau legume. Nutriţioniştii, însă, trag un semnal de alarmă şi explică de ce unele alimente sunt sănătoase, dar te pot îngrăşa şi cum să te fereşti de ele. Aceasta este greşeala pe care o faci înainte să le mănânci!

Alimente sănătoase care te îngraşă

Dacă ai impresia că dacă ai renunţat la fast-food şi la dulciuri o să topeşti uşor kilogramele acumulate în timp, este important să ştii că unele dintre alimentele recomandate în diete nu te ajută deloc în procesul de slăbire, din contră.

Printre acestea se numără şi iaurtul. Cu aproximativ 100 de calorii pe suta de grame, acesta este o variantă sănătoasă şi sigură în lupta cu grăsimea, însă este esenţial să fii atent la cantitatea de zahăr conţinută. De asemenea, evită variantele cu fructe şi consumă doar iaurtul natural, simplu.

Dacă aveai impresia că un smoothie reprezintă un înlocuitor sănătos pentru o masă copioasă, ar trebui să ştii că mulţi dintre producători adaugă cantităţi serioase de zahăr. Aşadar, nu îţi rămâne decât să îl faci acasă, din ingrediente alese de tine.

Avocado este un alt exemplu de aliment care te poate îngrăşa. Deşi este plin de vitamine şi substanţe nutritive, acesta conţine şi o cantitate mare de grăsimi. Un singur avocado are peste 350 de calorii, motiv pentru care nutriţioniştii recomandă consumul a maximum jumătate din acest fruct.

20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci
20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci

În cazul în care obişnuieşti să consumi lapte la micul dejun sau înainte de somn, este bine să ştii că un pahar cu acest minunat produs are peste 150 de calorii. Poţi oricând să îl înlocuieşti cu varianta cu puţine grăsimi sau să alegi laptele de migdale sau cocos.

Brânza este unul dintre cele mai sănătoase alimente, însă atunci când vrei să slăbeşti nu este de prea mare ajutor. Doar 30 de grame de cheddar, de exemplu, are peste 100 de calorii. Dacă nu poţi renunţa la brânzeturi, poţi consuma cu încredere feta sau brânză de capră.

Cafeaua şi tofu îngraşă?!

Pâinea integrală poate fi şi ea un inamic al slăbitului. Deşi este recomandată de toţi nutriţioniştii în diete, aceasta trebuie consumată cu moderaţie. Motivul?! Multe dintre tipurile de pâine conţin o cantitate mare de zahăr, aşa că este indicat să citeşti lista cu ingrediente înainte să o cumperi.

Tofu este, fără îndoială, unul dintre cele mai iubite alimente de către vegetarieni. Din păcate, acesta trebuie preparat cu foarte mult ulei de măsline, motiv pentru care ajungi să mănânci multe grăsimi

Au multe fibre şi proteine, dar, dacă nu eşti atent, şi mult zahăr adăugat! Cerealele, căci despre ele este vorba, pot fi un pericol pentru organism. Este foarte important să citeşti lista ingredientelor şi să alegi întotdeauna pe cele cu mai puţin de 8 grame de zahăr pe sută de grame de produs şi peste 3 grame de proteine.

Cafeaua este sănătoasă datorită antioxidanţilor conţinuţi, însă nu şi cea la care se adaugă zahăr, lapte sau tot felul de siropuri. Doar o ceaşcă de latte machiato cu aromă de caramel, de exemplu, îţi aduce un surplus de 300 de calorii.

Salatele, deşi nu ai fi crezut, pot fi un rival pentru silueta ta. Specialiştii recomandă să avem grijă la ingredientele folosite iar ca dressing să alegem unul realizat din iaurt dietetic şi lămâie.

20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci
20 de alimentele sănătoase care te îngrașă și nu știai. Greșeala pe care o faci înainte să le mănânci

Fructele congelate sunt sănătoase, dar doar cele fără zahăr adăugat. Citeşte lista ingredientelor sau congelează-le chiar tu, scriu cei de la Manukafeed.com.

Batoanele energizante sunt gustarea perfectă pentru cele mai multe dintre persoanele care ţin diete. Din păcate, acestea fac mai mult rău decât bine. Organismul tău o să primească o mare cantitate de zahăr şi carbohidraţi iar afectul acestora se duce în mai puţin de o oră. Astfel, ţi se va face foame mult mai repede decât ţi-ai fi închipuit.

Fructele uscate şi nucile au un aport caloric mare

Este cunoscut că alcoolul îngraşă, iar vinul roşu este în fruntea băuturilor calorice. Dacă ţii neapărat să consumi un pahar la o cină cu prietenii sau partenerul, taie din porţia de mâncare.

Nucile sunt o sursă extraordinară de proteine, fibre şi acizi graşi, însă au şi o grămadă de calorii. Doar câteva nuci au peste 130 de calorii, motiv pentru care este indicat să cântărim porţia înainte de a mânca.

Fructele uscate te pot păcăli şi ele foarte uşor. Acestea sunt sănătoase şi îţi oferă senzaţia de saţietate, însă conţin o cantitate uriaşă de zahăr. Limitează consumul şi totul va fi în ordine.