Soluția lui Elon Musk pentru mașinile Tesla care pur și simplu nu se mai vând. Ce face cu ele din lipsă de spațiu
Sute de mașini Tesla neînmatriculate sunt stocate într-o parcare de mall dezafectat, semnalând, așadar, probleme legate de cererea tot mai scăzută de vehicule electrice ale companiei.
Tesla a închiriat parcarea unui mall abandonat din Westchester, Missouri, pentru a stoca sute de mașini electrice nevândute, într-un gest care ridică semne de întrebare cu privire la stocurile în creștere și cererea tot mai slabă.
Situația durează deja de peste un an, iar numărul mașinilor continuă să crească, scrie publicația CarScoops.
Tesla nu mai are loc de mașinile nevândute și a venit cu soluții alternative
Lotul aparține fostului Chesterfield Mall, aflat la doar câțiva kilometri de o reprezentanță Tesla care nu are suficient spațiu pentru a depozita vehiculele.
Compania a semnat un contract de închiriere pe 16 luni, dintre care au trecut doar șase, ceea ce înseamnă că mașinile vor rămâne acolo cel puțin până în primăvara lui 2026.
Tim Lowe, vicepreședinte al grupului Staenberg care deține terenul, a declarat că Tesla a mutat mașinile pe o parcelă a fostului magazin Dillard’s după ce lucrările de demolare a mallului au început.
De altfel, strategia nu este nouă pentru companie, care a apelat și în trecut la stocarea off-site a automobilelor, inclusiv în Florida și Detroit, unde a generat controverse și probleme de ordin legal.
Imaginile din satelit și cele de tip Street View de pe Google Maps, datate iunie 2023, arată că Tesla folosea deja acel spațiu ca depozit încă de anul trecut, sugerând că această practică nu este una temporară, ci mai degrabă o soluție la o problemă structurală de logistică și cerere.
Compania lui Elon Musk se duce din ce în ce mai „la vale”
Scăderea cererii este ilustrată clar de datele financiare. În primul trimestru al anului, profitul Tesla a scăzut cu 71%, iar vânzările din luna aprilie în SUA au fost mai mici cu 16% față de aceeași perioadă din 2024. În contrast, restul pieței de vehicule electrice a suferit o scădere de doar 4,4%.
Dacă această tendință negativă continuă, Tesla s-ar putea confrunta nu doar cu un surplus logistic, ci și cu un risc reputațional: ce va face cu aceste vehicule nevândute după expirarea contractului de închiriere? Fără o creștere a cererii sau soluții alternative, mallurile abandonate ar putea deveni simboluri ale unei strategii comerciale în impas.