22 mai 2023 | 12:25

Toyota nu renunță la mașinile pe benzină și motorină: de ce trebuie să avem răbdare cu mașinile electrice

ACTUALITATE
Toyota nu renunță la mașinile pe benzină și motorină: de ce trebuie să avem răbdare cu mașinile electrice

Gill Pratt a spus că trecerea prea rapidă la vehiculele electrice ar putea determina șoferii să păstreze vehiculele mai vechi pe benzină și a cerut ca modelele hibride să li se acorde o lesă mai lungă înainte de un summit G7 din Japonia.

Oamenii de știință de top de la Toyota a avertizat că trecerea la vehicule electrice prea rapidă ar putea determina șoferii să păstreze vehiculele mai vechi pe benzină și a cerut ca hibrizilor să li se acorde o lesă mai lungă înainte de summitul liderilor Grupului celor șapte din Japonia.

Subvențiile și restricțiile care vizează anumite sisteme de propulsie ar putea face vehiculele electrice atractive pentru clienții care își permit, dar pentru alții ar putea avea efectul opus, a declarat joi Gill Pratt, om de știință Toyota și CEO al Toyota Research Institute, reporterilor la Hiroshima.

Este un argument adesea repetat de către producătorul de automobile numărul 1 din lume: tranziția la vehicule complet electrice va dura mai mult decât se așteaptă oamenii și că o abordare pe mai multe direcții care să includă hibrizi și carburanți alternativi va fi mai bună pentru mediu și industria auto.

Acest lucru a atras critici și a alimentat îngrijorarea că Toyota oferă Tesla lui Elon Musk, BYD din China și alți rivali cu baterii electrice un avans de netrecut.

„În cele din urmă, limitările resurselor se vor încheia, dar timp de mulți ani nu vom avea suficient material pentru baterii și resurse regenerabile de reîncărcare pentru o soluție exclusiv BEV”, a spus Pratt.

„Materialele pentru baterii și infrastructura de încărcare din surse regenerabile vor fi în cele din urmă din belșug”, a spus el. „Dar va dura zeci de ani pentru ca minele de materiale pentru baterii, instalațiile de generare a energiei regenerabile, liniile de transport și instalațiile de stocare sezonieră a energiei să se extindă.”

Toyota rămâne precaută

În timp ce Toyota și alți producători auto japonezi au fost pionieri în tehnologia hibridă, au întârziat să crească producția de vehicule electrice.

Mai mulți au promis că vor extinde rapid producția de vehicule electrice în următorii câțiva ani, dar au făcut acest lucru fără a detalia cum și când intenționează să elimine treptat mașinile hibride sau pe benzină.

Vehiculele electrice cu baterie „sunt o opțiune extrem de importantă”, a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota și al Asociației Producătorilor de Automobile din Japonia, în cadrul unei conferințe de joi.

De-a lungul mandatului său de 14 ani ca CEO al Toyota, care s-a încheiat în aprilie, nepotul fondatorului companiei a fost atât lăudat, cât și criticat pentru credința sa într-o abordare care presupunea vânzarea de BEV alături de mașini propulsate de motoare hibride sau tradiționale cu ardere internă.

Criticii spun că strategia Toyoda nu se potrivește cu obiectivul producătorului auto de a reduce la jumătate emisiile până în 2035 și de a deveni neutru în carbon până la jumătatea secolului, o afirmație pe care a respins-o.

„Scopul este să facem ceva în privința încălzirii globale”, a spus Toyoda. „Inamicul comun este dioxidul de carbon.”

Koji Sato, noul CEO Toyota care a preluat conducerea în aprilie, a declarat că până în 2026 Toyota va vinde 1,5 milioane de BEV anual și va lansa 10 noi modele complet electrice.
Toyota a vândut 38.000 de BEV în anul fiscal care s-a încheiat în martie.

Această cifră va ajunge la 200.000 în anul fiscal curent, a declarat Yoichi Miyazaki, directorul financiar Toyota, în mai, iar Toyota va construi o fabrică de BEV și va investi 3,1 trilioane de yeni (22,5 miliarde de dolari) pentru a realiza acest lucru.

În aprilie, miniștrii mediului și energiei G7 s-au angajat să reducă emisiile vehiculelor până în 2035, dar nu au anunțat termene limită sau obiective intermediare după o întâlnire la Hokkaido, Japonia.