Cel mai tare concept Mercedes e o mașină clasică reinventată
Mercedes-Benz a reinventat o veche mașină de curse din perioada interbelică, iar rezultatul este formidabil. Mercedes-Benz EQ Silver Arrow este ca o rachetă pe roți și e un vehicul pur electric.
Marii producători auto visează la recorduri, dar, în loc să mai piardă timp cu crearea de la zero a unor noi mașini, preferă să reinventeze vechile modele clasice care au intrat în istoria automobilismului. Vezi ca exemplu Jaguar.
În perioada interbelică, Mercedes-Benz a creat o mașină de curse genială, inspirată din aerodinamica avioanelor vremii. Prototipul a fost botezat W 125, iar în 1937, pilotul Rudolf Caracciola a făcut o cursă istorică pe autostrada care leagă Frankfurt de Darmstadt, unde a stabilit viteza record de 434 km/h.
Acel record n-a mai fost doborât de vreun prototip timp de 80 de ani, până în 2017, când Mercedes-Benz a adus la viață W 125 într-o nouă versiune, ultramodernă și pur electrică: Mercedes-Benz EQ Silver Arrow.
De ce să investească în ceva nou, când Mercedes a avut tot timpul în garaj cel mai tare prototip din întreaga istorie a producătorului. Compania a adaptat W 125 la cerințele și tehnologiile din prezent. L-a îmbunătățit cu un tren de rulare modern, conform standardelor actuale, care ia forma unui vehicul de viteză electric, extrem de rapid și prietenos cu mediul înconjurător.
Săgeata Argintie este pusă în mișcare de o baterie subțire, cu o putere de 80 kWh, care conferă o autonomie de peste 400 de kilometri. Este o performanță rară pentru un vehicul din această categorie, cu un motor care dezvoltă 738 de cai-putere.
Săgeata Argintie este o mașină electrică de viteză pentru o singură persoană. Ești doar tu și această rachetă pe roți și nimeni nu-ți va distrage atenția de la drum și de la experiența vitezei, la fel ca „strămoșul” său interbelic, W 125.
Săgeata de Argint de la Mercedes este învelită într-o caroserie de aluminiu conceput să fie cât mai aerodinamic, să se muleze perfect pe curenții de aer.
Întregul vehicul este făcut din aluminiu, lemn de nuc și piele (la interior), încât îți dă impresia că te afli într-o navă spațială de ultimă generație. Deși este foarte ușoară, mașina este echipată și cu eleroane extensibile în spate, care ajută la o frânare mai eficientă și mai sigură.
Nu știm care este viteza maximă pe care o poate atinge. Probabil, nu a fost încă testată, dar, cu siguranță este mult mai rapidă decât „bătrânul” prototip din anii ‘30.
Jantele au și ele un design surprinzător, cu câte 168 de spițe fiecare, vopsite în rose gold, care atrag atenția imediat când mașina este privită din profil. Este echipată cu anvelope Pirelli de 255/25 R 24 pe puntea din față și 305/25 R 26 pe puntea din spate.
La bord, ai un adevărat instrumentar digital care include un ecran panoramic cu proiecție și un ecran tactil integrat în volan. Săgeata Argintie este contrastul perfect echilibrat dintre o mașină retro și una futuristă.