Tesla Cybertruck ar putea fi cea mai mortală mașină, conform experților. Realitatea cruntă ascunsă în camioneta lui Elon Musk
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/02/Tesla-Cybetruck-o-masina-mortala-scaled.jpg)
La un an de la lansare, Tesla Cybertruck continuă să stârnească controverse, iar un nou raport sugerează că ar putea fi una dintre cele mai periculoase mașini din istorie. Conform unei analize realizate de FuelArc, rata fatalităților cauzate de incendii în Cybertruck este de 17 ori mai mare decât cea a infamului Ford Pinto, o mașină devenită simbol al eșecului în materie de siguranță auto.
Această statistică îngrijorătoare ridică semne de întrebare cu privire la designul camionetei futuriste a lui Elon Musk, la lipsa testelor de siguranță independente și la problemele tehnice raportate de utilizatori.
Risc ridicat de incendiu și blocarea ușilor
Analiza FuelArc se bazează pe datele raportate privind vânzările și incidentele fatale. Ford Pinto, vândut în peste 3,1 milioane de unități și retras de pe piață în 1980, a fost implicat în 27 de decese cauzate de incendii, având o rată de fatalitate de 0,85 la 100.000 de vehicule. În schimb, Tesla Cybertruck, cu doar 34.438 de unități vândute până acum, a fost implicat deja în cinci decese similare, ceea ce duce rata estimată la un alarmant 14,52 la 100.000 de unități.
Această tendință îngrijorătoare a determinat experții să recomande proprietarilor Cybertruck să se familiarizeze cu mecanismele de deblocare de urgență ale ușilor și să ofere instrucțiuni clare pasagerilor din spate. O problemă raportată frecvent este faptul că, în cazul unei defecțiuni electrice, ușile Cybertruck rămân blocate, ceea ce poate fi dezastruos în cazul unui incendiu.
Siguranță auto inexistentă?
O altă problemă majoră este faptul că Tesla nu a permis testarea independentă a Cybertruck de către National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), agenția americană responsabilă cu testele de siguranță auto. Mai mult, compania a refuzat să publice propriile teste de siguranță, lăsând atât șoferii, cât și pietonii într-un periculos con de umbră.
Designul camionetei, care cântărește aproape trei tone, ridică mari semne de întrebare privind impactul asupra altor vehicule și pietonilor în cazul unui accident. Lipsa zonelor de deformare controlată, sistemele de conducere autonomă problematice și riscul de incendiu al bateriilor sunt doar câteva dintre motivele pentru care autoritățile din Europa analizează posibilitatea de a interzice vehiculul pe drumurile publice.
În plus, Tesla a fost acuzată că manipulează datele privind vânzările Cybertruck pentru a nu afecta prețul acțiunilor. Se pare că interesul pentru acest model este în scădere, iar Tesla a început să redistribuie muncitori din liniile de producție ale camionetei către alte divizii.
Cybertruck – o bombă cu ceas pe șosele
Pe lângă problemele deja menționate, Cybertruck a fost implicat într-un incident exploziv la începutul acestui an, când un atacator a detonat un dispozitiv incendiar în interiorul unui vehicul parcat lângă un hotel din Las Vegas. Elon Musk a lăudat atunci designul camionetei, susținând că a „conținut explozia și a direcționat suflul în sus”. Însă acest comentariu a atras atenția asupra unui alt detaliu: Tesla urmărește vehiculele în timp real și le poate bloca de la distanță, ridicând semne de întrebare legate de confidențialitatea utilizatorilor.
În ciuda entuziasmului inițial și a promisiunilor futuriste, Tesla Cybertruck pare să devină rapid un simbol al eșecului în materie de siguranță auto. Dacă tendința actuală se menține, nu doar șoferii Cybertruck, ci și ceilalți participanți la trafic ar putea avea motive serioase de îngrijorare, conform Futurism.