Cum arată primul nod turbion din România. Peste 100 de utilaje, mobilizate pe Autostrada A7 Bacău – Pașcani
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/05/Cum-arata-primul-nod-turbion-din-Romania.-Peste-100-de-utilaje-mobilizate-pe-Autostrada-A7-Bacau-–-Pascani.jpg)
Un proiect de infrastructură rutieră fără precedent în România avansează rapid în județul Iași, acolo unde se construiește primul nod rutier de tip turbion din țară. Acesta este amplasat la intersecția dintre viitoarele autostrăzi A7 (Autostrada Moldovei) și A8 (Autostrada Unirii), în zona Pașcani – Sodomeni. Lucrările fac parte din Lotul 3 al tronsonului Bacău – Pașcani, între localitățile Mircești și Pașcani, care are o lungime totală de 28,09 kilometri.
Lucrări în plină desfășurare la primul nod turbion din România, pe Autostrada A7
Imagini actualizate, realizate în data de 13 mai și publicate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, surprind amploarea operațiunilor desfășurate în această zonă. Progresul este vizibil și reflectă mobilizarea impresionantă a antreprenorului general, una dintre cele mai cunoscute asocieri din construcțiile rutiere românești: SPEDITION UMB – SA&PE CONSTRUCT – TEHNOSTRADE.
În zona nodului turbion, constructorul are mobilizate nu mai puțin de 117 autobasculante, alături de un număr mare de utilaje grele precum autogredere, încărcătoare frontale, buldozere și cilindri compactori. Potrivit DRDP Iași, în prezent se lucrează intens la realizarea platformelor pentru depozitarea materialelor, dar și la bretelele de legătură și pasajele pentru traversarea drumurilor locale, elemente esențiale pentru conectarea între A7 și A8.
Lucrările au atins un stadiu de execuție de aproximativ 26,7% pe acest lot, ceea ce indică un avans semnificativ față de începutul anului. Platformele pentru viitoarele căi de acces, precum și infrastructura pasajelor sunt deja vizibile și conturează forma viitorului nod rutier, care promite să revoluționeze traficul din zona Moldovei.
Detalii tehnice impresionante pentru primul nod turbion din România
Nodul rutier de la Pașcani – Sodomeni se va întinde pe o suprafață totală de 220 de hectare și va include opt bretele de acces, douăsprezece pasaje și cinci podețe. Lungimea totală a bretelelor va fi de aproximativ 2 kilometri, ceea ce îl transformă într-unul dintre cele mai mari noduri rutiere din România.
„Este o premieră în infrastructura rutieră românească. Nodul turbion de la Pașcani este gândit pentru a asigura o fluență maximă a traficului și o conexiune eficientă între două dintre cele mai importante autostrăzi aflate în construcție – A7 și A8”, au transmis reprezentanții DRDP Iași.
Tronsonul Bacău – Pașcani: progres diferențiat pe cele trei loturi
Autostrada A7, cunoscută și ca Autostrada Moldovei, reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe sectorul Bacău – Pașcani, în lungime totală de 77 de kilometri, lucrările sunt împărțite în trei loturi distincte, toate atribuite constructorului UMB în februarie 2023.
Stadiul fizic actual al lucrărilor, potrivit datelor furnizate de CESTRIN, este următorul:
- Lot 1 Săucești – Trifești: 27%
- Lot 2 Trifești – Gherăiești: 23%
- Lot 3 Mircești – Pașcani: 26,7%
Lucrările au fost demarate oficial în luna mai 2023, iar termenul de finalizare prevăzut în contract este noiembrie 2025. Contractul pentru Lotul 3, acolo unde se construiește nodul turbion, are o valoare de 1.765.928.288,22 lei (fără TVA).
Autostrada Moldovei, o promisiune a modernizării pentru întreaga regiune
Autostrada A7 este considerată o arteră vitală pentru dezvoltarea economică a regiunii Moldovei. Conectarea acesteia cu viitoarea A8 va permite o legătură rapidă între estul și vestul țării, contribuind la reducerea timpului de transport și la creșterea atractivității investiționale a zonei.
Proiectul nodului turbion de la Pașcani este o dovadă a angajamentului autorităților și constructorilor față de infrastructura modernă și durabilă, susținută din fonduri europene.