26 apr. 2025 | 16:29

Au început lucrările la primul pod peste Prut construit după Revoluţie. Când va fi gata şi cum va arăta?

Știri social
Au început lucrările la primul pod peste Prut construit după Revoluţie. Când va fi gata şi cum va arăta?

Proiectul Autostrăzii Unirii (A8) capătă un nou impuls prin demararea lucrărilor la ansamblul de poduri peste Prut, în zona Ungheni. Este primul pod construit după Revoluție între cele două maluri românești ale Prutului, iar simbolistica și importanța sa economică sunt uriașe.

Începerea construcției marchează un moment istoric în dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere. Cu o valoare de peste 150 de milioane de lei (fără TVA), proiectul este finanțat prin fonduri europene (CEF – Connecting Europe Facility), demonstrând încă o dată sprijinul european pentru conectivitatea regională.

Cum va arăta noul pod de la Ungheni

Viitorul pod va avea o lungime de 261 de metri și va fi construit la profil de autostradă, facilitând astfel tranzitul rapid între România și Republica Moldova. Contractul include nu doar construcția podului propriu-zis, ci și amenajarea unui punct modern de trecere a frontierei.

Acest punct vamal va fi dotat cu parcări speciale, atât pentru autovehicule mari, cât și pentru autoturisme, oferind condiții moderne de control și fluidizare a traficului. Designul contemporan și infrastructura de suport promit să transforme noul pod într-un nod strategic de legătură economică și turistică.

Termen de finalizare: sfârșitul anului viitor

Conform contractului semnat, antreprenorul are la dispoziție 18 luni pentru a finaliza lucrările. Astfel, dacă ritmul de lucru va fi menținut, până la sfârșitul anului viitor noul pod peste Prut va fi complet funcțional.

„Astăzi, au început lucrările la construcţia ansamblului de poduri peste Prut, proiect în valoare de peste 150 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene (CEF)”, au transmis autoritățile într-un comunicat oficial.

Realizarea acestui obiectiv nu este importantă doar din punct de vedere logistic, ci și simbolic: reprezintă o nouă punte între două țări vorbitoare de aceeași limbă, cu istorii și aspirații comune.

Beneficii economice majore pentru ambele state

Noul pod de la Ungheni va avea un impact major asupra economiilor României și Republicii Moldova. Interconectarea infrastructurilor rutiere dintre cele două țări va facilita schimburile comerciale, va atrage investiții și va dezvolta noi oportunități de afaceri pe ambele maluri ale Prutului.

Potrivit specialiștilor în infrastructură, această conexiune directă și rapidă va spori competitivitatea regională și va aduce beneficii concrete atât companiilor de transport, cât și cetățenilor obișnuiți.

„Noul pod de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii (A8) și va interconecta infrastructurile rutiere ale României şi Republicii Moldova, ceea ce va aduce noi oportunități economice ambelor state românești de pe cele două maluri ale Prutului”, se arată în declarațiile oficiale.

Un pas concret spre viitor

Odată cu demararea construcției, România și Republica Moldova fac un pas concret către o infrastructură modernă, europeană, care să răspundă nevoilor actuale și viitoare de mobilitate. Podul de la Ungheni nu este doar un proiect de inginerie, ci o punte simbolică spre un viitor mai conectat și mai prosper pentru ambele state.