06 iun. 2023 | 14:25

Toyota investește în mașini pe hidrogen: sedanul Crown este modelul următor

ACTUALITATE
Toyota investește în mașini pe hidrogen: sedanul Crown este modelul următor

Toyota speră că adăugarea celulei de combustibil Crown va propulsa vânzările de celule de combustibil la nivel mondial la 8.000 de vehicule în anul fiscal curent, de la 3.000 în anul precedent.

Toyota lansează anul acesta următoarea sa mașină de pasageri cu celule de combustibil cu hidrogen, în încercarea de a-și dubla vânzările globale de tehnologie cu zero emisii în anul fiscal curent.

Un prototip de pre-producție al celulei de combustie Crown expus recent la Fuji Speedway a fost un model cu volan pe stânga, ceea ce arătă că mașina se îndreaptă spre unele piețe de peste mări, în plus față de Japonia.

Tehnologia celulelor de combustibil cu hidrogen este o verigă esențială în strategia pe mai multe direcții a Toyota pentru atingerea neutralității carbonului. Adăugarea unui al doilea vehicul de pasageri la gama sa de celule de combustibil, după Mirai, aduce Toyota un pas mai aproape de popularizarea tehnologiei.

În prezent, Toyota vinde doar două vehicule cu celule de combustie cu hidrogen – Mirai și autobuzul cu celule de combustibil Sora.

Toyota speră că modelul Crown va ajuta să propulseze vânzările la nivel mondial de vehicule cu celule de combustibil la 8.000 de unități în anul fiscal curent care se încheie la 31 martie 2024, de la 3.440 în anul fiscal anterior.

Vânzările de celule de combustie sunt în creștere de la o bază mică și au încă cifre slabe. Vânzările de vehicule complet electrice ale Toyota, prin contrast, sunt de așteptat să crească de peste cinci ori până la 202.000 în acest an fiscal.

Strategia este axată pe hidrogen

Într-un briefing despre strategia Toyota de transmisie din aprilie, vicepreședintele executiv Hiroki Nakajima a declarat că firma vede producția de masă de celule de combustie condusă de vehicule comerciale.

„Sursa de energie, hidrogenul, este ușoară, așa că chiar și atunci când călătoriți pe distanțe mai lungi, vehiculul nu este la fel de greu ca un EV cu baterie și este nevoie de mai puțin spațiu”, a spus Nakajima. „Alimentarea este, de asemenea, mult mai rapidă. Profitând de aceste puncte forte, vom colabora cu operatorii de afaceri pentru a promova vehiculele FCEV, începând cu vehiculele comerciale, cum ar fi camioanele medii până la grele”.

Tehnologia cu celule de combustie a fost unul dintre punctele esențiale ale deciziei Toyota de săptămâna trecută de a conveni cu Daimler Truck pentru a combina filialele lor comerciale de camioane, Hino și Mitsubishi Fuso.

Sedanul Crown este unul dintre cele patru tipuri de caroserie desprinse din familia de plăcuțe Crown. Urmează varianta crossover-ului Crown, plină de greutate, care este deja vândută în SUA și Japonia.

Sedanul este un elegant, cu patru uși, cu linii drepte, pentru un aspect futurist și tehnic. Acesta va fi disponibil în motorizări hibride și cu celule de combustibil și va fi pus în vânzare în Japonia în această toamnă.

De asemenea, este în lucru și un tip sport Crown, care va avea un hibrid standard care va fi pus în vânzare în Japonia în această toamnă și o versiune hibrid plug-in care va ajunge pe piața locală în iarnă.

În cele din urmă, o variantă Crown break este poziționată ca un tip de caroserie mai vertical, inspirat de vagon. Acesta va fi oferit, cel puțin în Japonia, începând din 2024 atât în versiunea standard, cât și în versiunea hibrid plug-in.

Toyota intenționează să vândă versiuni ale viitoarei serii Crown în 40 de țări, cu volume anuale de vânzări care depășesc 200.000 pe an, când toate cele patru tipuri de caroserie sunt în producție.

În ceea ce privește hidrogenul, Toyota a declarat în 2015 că dorește să vândă 30.000 de vehicule cu celule de combustibil pe an în 2020, inclusiv autobuze, camioane și stivuitoare, pe lângă mașini precum Mirai.

Din 2002 până la 31 martie 2023, Toyota a vândut un total de 23.123 de vehicule cu celule de combustibil. Mașina Mirai cu celule de combustibil, aflată acum la a doua generație ca sedan premium de dimensiuni normale, a reprezentat 22.929 din acest total. Prima generație Mirai a debutat în decembrie 2014.

În anul calendaristic 2022, Toyota a vândut 3.907 Mirai la nivel mondial.

America de Nord a fost cea mai mare piață pentru Mirai în 2022, achiziționând 2.156 de unități de mașină. Toyota a vândut 831 Mirais în Japonia și alte 754 în Europa.