07 ian. 2023 | 15:55

Se dau banii înapoi românilor, integral. Unde se depun cererile și cum trebuie să procedeze cei care au plătit facturi inutil în aceste cartiere din București

ACTUALITATE
Se dau banii înapoi românilor, integral. Unde se depun cererile și cum trebuie să procedeze cei care au plătit facturi inutil în aceste cartiere din București

Românii care locuiesc în București vor putea primi banii înapoi pe facturile pentru apă caldă și căldură. Află dacă faci parte dintre aceștia și care este procedura de recuperare a banilor.

Cei care locuiesc în cartierele Rahova, Ferentari, Sebastian și 13 Septembrie și care nu au beneficiat de apă caldă și căldură vor putea cere restituirea banilor încasate de către Compania Municipală Termoenergetica Bucureși, potrivit ultimului anunț al Primăriei Sectorului 5.

Astfel, cetățenii vor trebui să urmeze câțiva pași simpli pentru a-și recupera banii pentru serviciile de care nu au beneficiat în toată această perioadă. În primul rând, aceștia vor trebui să facă o poza la contorul blocului în care să apară temperatura apei calde, precum și a agentului termic.

Apoi, ei trebuie să trimită respectiva fotografie către adresa de e-mail office@cmteb.ro, alături de o sesizare prin care este solicitată restituirea contravalorii facturilor plătite. Ulterior, furnizorul este obligat să restituie toate sumele de bani în cazul bucureștenilor care nu au beneficiat de căldură, după cum indică Primăria Sectorului 5.

Termoenergetica datorii apa calda si caldura Bucuresti dezastru

Clienții Termoenergetica sin sectorul 5 pot cere banii înapoi

Bucureștenii din Sectorul 5 care nu au beneficiat de căldură își primesc banii înapoi

Cetățenii pot folosi legea în avantajul lor, astfel că baza legală poate fi regăsită în contractul încheiat între Asociațiile de Proprietari și Termoenergetica, mai concret art.6, alin. 7, lit.b și art.7, alin.3. Din art.6 al contractului reies următoarele obligații:

  • să respecte prevederile reglementărilor în vigoare și angajamentele asumate prin prezentul Contract;
  • să încheie un act adițional la prezentul contract ori de câte ori apar modificări;
  • să asigure continuitatea serviciului de furnizare a energiei termice la parametri fizici și calitativi prevăzuți în prezentul contract și de legislația în vigoare;
  • să aducă la cunoștința utilizatorului, cu cel puțin 10 zile înainte, prin mass-media și/sau prin afișare la utilizator orice întrerupere în furnizarea energiei termice, în cazul unor lucrări de modernizare, retehnologizare, reparații și întreținere planificate stabilite prin programele anuale convenite cu autoritățile administrației publice locale, care impun întreruperea furnizării energiei termice. În cazul speciale, utilizatorul va fi anunțat cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea lucrărilor menționate mai sus;
  • să oprească alimentarea instalațiilor aflate în subsolurile tehnice ale utilizatorului în cazul producerii unei avarii sau pentru prevenirea acesteia, astfel încât să se limiteze, respectiv să se elimine consecințele evenimentului;
  • să efectueze aerisirea instalațiilor interioare aparținând utilizatorilor de tip urban ori de câte ori acestea sunt golite de către furnizor sau din cauza acestuia;
  • să furnizeze apă caldă de consum asigurând la punctul de separare: a) condițiile de potabilitate a apei calde de consum care este furnizată prin rețeaua de distribuție pe care o exploatează; b) o temperatură cuprinsă în intervalul 55° – 60°C, cu o abatere de +5°C; c) presiunea de serviciu şi debitul minim necesar;
  • să respecte regimul chimic al apei din rețeaua de furnizare a agentului termic, efectuând periodic măsurători ale indicilor chimici;
  • să factureze cantitățile de energie termică în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de autoritatea de reglementare competentă, pe baza prețurilor și a cantităților de energie termică furnizată.