21 aug. 2023 | 11:25

Renault nu renunță la un nume legendar: Modelul Espace va fi modernizat

ACTUALITATE
Renault nu renunță la un nume legendar: Modelul Espace va fi modernizat

Pentru a menține în viață o plăcuță de identificare veche de aproape 40 de ani, Renault a făcut Espace mai ușor, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și mai economic de construit.

Multe s-au schimbat de la sosirea primului Renault Espace în 1984. A început nebunia monovolumelor europene în urmă cu aproape 40 de ani și a fost reperul în segment timp de zeci de ani. Majoritatea vânzărilor cumulate ale vehiculului, de 1,3 milioane, au venit în acei ani.

Când europenii au abandonat monovolumele în favoarea SUV-urilor în anii 2010, Renault a răspuns modificând designul din generația a cincea Espace pentru a-l face să pară mai mult ca un crossover. Rezultatele au fost dezamăgitoare, mai ales în ultimul timp, deoarece doar 1.135 de unități ale Espace au fost vândute în Europa anul trecut, în scădere față de un volum de 2.773 din 2021, potrivit cifrelor cercetătorului de piață Dataforce.

Pentru a păstra plăcuța de identificare pentru a șasea generație, Renault a făcut Espace mai ușor, mai agil, mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil și mai economic de construit.

Pentru a face modelul mai viabil financiar, Espace va fi realizat pentru prima dată pe o platformă cu mai multe modele, în loc să aibă baze autonome. Acum, bazat pe platforma CMF-CD, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, Espace împărtășește 75% din piesele sale cu SUV-ul compact Austral și SUV-ul Rafale de dimensiuni medii în stil coupe, a declarat directorul tehnic Renault, Gilles Le Borgne, pentru Automotive News Europe. Cele trei modele au aceeași fabrică de producție în Palencia, Spania.

Cele trei modele împart parbrizul, stâlpii A și ușile din față. Espace și Rafale se află pe ampatamentul mai lung de 2738 mm și își împart cadrul ușilor din spate.

Espace este cel mai lung dintre cele trei vehicule, cu 4722 mm, deoarece la fel ca predecesorul său va fi oferit în configurații cu cinci și șapte locuri. Capacitatea sa standard de încărcare este de 777 de litri.

Espace din a șasea generație este cu 140 mm mai lungă decât versiunea actuală, dar lățimea sa a fost tăiată cu 60 mm. Interiorul vehiculului este însă cu 40 mm mai lung.

În ciuda dimensiunilor sale, Renault spune că noul Espace are o rază de viraj de 10,4 metri, la fel ca o mașină mică. Acest lucru vine prin cea mai recentă versiune a sistemului de direcție pe patru roți de la Renault 4Control, care rotește roțile din spate în aceeași direcție cu cele din față la viteze mici pentru a ajuta manevrabilitatea, iar în direcția opusă la viteze mari pentru a ajuta stabilitatea.

Noul Espace este cu 215 kg mai ușor decât predecesorul său, cu reduceri de greutate provenind de la sistemul de propulsie (-50 kg față de generația anterioară), platformă (-43 kg), caroserie (-38 kg) și în dimensiunile generale mai mici (-84 kg).

Cifre superioare diesel

Pentru prima dată, Espace va fi oferit cu un grup motopropulsor complet hibrid. Soluția Renault E-Tech cu tracțiune frontală produce o putere combinată de 200 CP dintr-un motor pe benzină de 1,2 litri, în trei cilindri, un motor electric de 50 kilowați și un demaror/generator mai mic de 25 kw. Ambele motoare electrice sunt atașate la o cutie de viteze fără ambreiaj. Modelul vine cu o baterie de 2 kilowați-oră.

Accentul pe eficiența consumului de combustibil a dat roade, cu o cifră a emisiilor de CO2 de 104 g/km, ceea ce este cu 35 la sută mai puțin decât Espace de ultima generație, care nu oferea un sistem de propulsie hibrid. Consumul de combustibil este de 4,6 litri la 100 km – cu 40 la sută mai bun decât dieselul modelului predecesor – ceea ce înseamnă că noul Espace poate parcurge 1.100 km cu un singur rezervor de benzină.

Renault spune că sistemul hibrid permite lui Espace să funcționeze în modul doar cu baterie pentru 80% din timpul condusului urban, ceea ce se potrivește cu ceea ce compania susține că este posibil în Austral.

Renault a refuzat să spună dacă va oferi versiuni non-hibride sau hibrid plug-in ale noului Espace. Australul are o opțiune de motor pe benzină mild hybrid de 48 de volți, în timp ce Rafale de vârf este un hibrid plug-in, cu tracțiune integrală, de 300 CP.

espace interior

Google în interior

La interior, Espace are aceleași caracteristici ca și Austral și Rafale, inclusiv sistemul de infotainment OpenR Link de la Renault, bazat pe Google. OpenR Link include acum 39 de aplicații personalizate care au fost dezvoltate pentru Renault, dintre care multe sunt gratuite, deși unele se bazează pe abonament după o încercare gratuită, spune Renault. Sistemul poate primi actualizări over-the-air ale hărților Google și ale altor servicii.

Espace este disponibil în trei niveluri de echipare. Trim-ul de intrare este Techno; linia sportivă se numește Esprit Alpine, care vine doar într-o configurație cu cinci locuri; iar linia axată pe lux se numește Iconic. Prețurile în Germania variază de la 43.500 de euro pentru linia Techno până la 48.300 de euro pentru varianta Iconic.

Renault se așteaptă ca 80% dintre cumpărători să aleagă nivelurile de echipare Esprit Alpine sau Iconic.

Renault a refuzat să ofere un obiectiv de vânzări pentru noul Espace. Inovev, o companie de analist auto, spune că vor fi produse 10.000 de modele în 2023. S&P Global Mobility spune că producția va atinge vârful în 2024, la peste 33.300 de unități.

Din ianuarie până în iunie, vânzările în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii/mari și crossover-uri au crescut cu 29 la sută, până la 280.019 unități. Skoda Kodiaq a condus segmentul cu 40.595 de unități, înaintea modelului complet electric Volkswagen ID4 cu 35.090 și Toyota RAV4 cu 27.330 de unități, fig preliminară. ure de la dataforce show.