20 oct. 2023 | 11:58

Pentru ce folosește lumea ChatGPT. Patru din zece oameni fac asta 

Pentru ce folosește lumea ChatGPT. Patru din zece oameni fac asta 

Raportului anual „Life Trends”, publicat de Accenture, arată pentru ce folosește lumea ChatGPT. Patru din zece oameni au declarat că se bazează pe acest instrument pentru același lucru.

Principalele utilizări ale ChatGPT

Mai exact, conform raportului, patru din zece consumatori globali, adică 44% dintre ei, sunt dispuși să folosească inteligenţa artificială conversaţională, precum ChatGPT, pentru a încheia activităţi la locul de muncă.

De asemenea, 42% dintre cei care au participat la studiu au declarat că sunt dispuși să folosească inteligența artificială conversaţională pentru recomandări de produse, iar 33% dintre ei pentru a primi sfaturi în materie de sănătate şi wellness.

Raportul mai arată că scăderea calităţii sau a cantităţii, declinul serviciilor, deficienţele în servicii pentru clienţi şi abonamentele nedorite provoacă sentimentul că mărcile îşi încalcă promisiunile.

În acest context, peste trei sferturi dintre cei chestionaţi (77%) au spus că sunt familiarizaţi cu inteligenţa artificială conversaţională, iar 35% consideră că design-urile aplicaţiilor sunt indistincte, un sentiment ce creşte la aproape 40% în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 de ani.

Aproape o treime dintre consumatori susțin că tehnologia le-a complicat viaţa la fel de mult pe cât le-a simplificat-o, 31% sunt de părere că notificările constante controlează utilizarea tehnologiei personale, 27% fac referire la algoritmi, iar 27% cred că responsabilă este atracţia derulării nesfârşite.

Cum s-au schimbat prioritățile oamenilor

Totodată, raportul a arătat o schimbare a priorităților oamenilor. În ultimii trei ani, s-a observat o scădere în valoarea acordată unor repere tradiţionale, cum ar fi căsătoria (de la 30% la 21%), absolvirea unei facultăţi (de la 30% la 24%) şi mutarea din casa părintească (de la 23% la 17%).

În privinţa planurilor, același raport arată că 48% dintre oameni se gândesc la proiecte pentru viaţa lor pe mai puţin de 12 luni înainte sau deloc.

„Aceste noi perspective vor genera viziuni diferite asupra produselor şi serviciilor. Afacerile care se adaptează, creează experienţe simple care contestă normele şi susţin unicitatea oamenilor vor rămâne relevante pentru consumatorii în continuă evoluţie”, arată documentul.

Raportul a fost întocmit după ce, în luna august a acestui an, au fost intervievate 15.227 de persoane din 21 de ţări. Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu aproximativ 733.000 de angajaţi care deservesc clienţi din peste 120 de ţări.