26 iul. 2023 | 10:55

Paradoxul Spotify: în ciuda creșterii masive, pierde bani. Cum este posibil

ACTUALITATE
Paradoxul Spotify: în ciuda creșterii masive, pierde bani. Cum este posibil

În al doilea trimestru al anului 2023, Spotify a bifat milionul de utilizatori activi lunar, urcând la 551 de milioane după ce a primit 36 de milioane de noi conturi în palmares.

Aceasta reprezintă o creștere cu 27% și reprezintă un maxim istoric pentru gigantul de streaming, care tocmai și-a publicat raportul de câștiguri.

Deși nu toți utilizatorii noi s-au înscris pentru un cont Premium, Spotify a avut parte de un al doilea trimestru record, atunci când vine vorba despre abonații Premium.

A primit 10 milioane de utilizatori, cu 3 milioane mai mare decât predicțiile și și-a crescut baza de abonați cu 17 la sută de la an la an. Acesta nu este un nivel record, dar este și cel mai bun Q2 Spotify pe care l-a avut vreodată, în acest sens.

În ciuda afluxului masiv de noi utilizatori, Spotify a pierdut încă o sumă semnificativă de bani. Veniturile totale pentru această perioadă sunt de 3,5 miliarde de dolari, cu 11% mai mari decât cele de anul trecut.

Pierderile, la ”ordinea zilei” pentru Spotify

Cu toate acestea, a înregistrat și o pierdere operațională ajustată de 123,7 milioane de dolari. Spotify a dat vina pe închiderea emisiunilor de podcast, precum și pe excesul de proprietăți imobiliare și despăgubiri pentru angajații disponibilizați din cauza restructurării companiei.

Potrivit The Wall Street Journal, Spotify le-a spus anterior investitorilor că va crește prețurile pentru a obține profit. Într-adevăr, compania tocmai a adăugat 1 dolar în plus la abonament.

Spotify intenționează, de asemenea, să implementeze creșteri de prețuri inclusiv Marea Britanie, Canada, Australia, Noua Zeelandă și Hong Kong. Compania anticipează o încetinire a abonamentelor premium din cauza prețurilor mai mari pentru al treilea trimestru al anului.

De la 10 milioane de noi utilizatori plătitori în al doilea trimestru, se așteaptă să primească 4 milioane de abonați Premium în T3.

Chiar și așa, consideră că eventualele creșteri de prețuri vor „a avea un impact minim asupra veniturilor totale”.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele