05 sept. 2023 | 14:25

Mercedes are planuri mari pentru Clasa G: Ce model are în lucru producătorul neamț

ACTUALITATE
Mercedes are planuri mari pentru Clasa G: Ce model are în lucru producătorul neamț

Producătorul auto plănuiește deja o Clasă G electrică de dimensiuni mari.

Mercedes-Benz plănuiește să ușureze un pic deținerea unei Clase G.

Producătorul de automobile va construi o versiune mai mică a off-roader-ului boxy, a declarat duminică CEO-ul Ola Kallenius.

Vehiculul va fi electric și „distractiv de condus – pe șosea și în afara acestuia”, a declarat Kallenius la un eveniment din ajunul Salonului auto IAA Mobility de la München.

Actuala Clasa G se numără printre cele mai scumpe și mai profitabile modele Mercedes.

O clasă G mai mică ar costa probabil mult mai puțin decât versiunea actuală, care începe de la 118.256 de euro în Germania și 139.000 de dolari în S.U.A.

Nu este clar când va ajunge pe piață clasa G mai mică.

Anul viitor, Mercedes plănuiește să înceapă vânzările succesorului complet electric al Clasei G, EQG.

Probleme cu mașinile electrice

Mercedes-Benz nu se așteaptă ca vânzările sale în Europa să fie complet electrice până în 2030, dar își va avea gama pregătită, a declarat directorul executiv Ola Kaellenius într-un interviu la Salonul auto de la München, arată Reuters.

Producătorul de automobile premium a spus de mult timp că vizează vânzările complet electrice până în 2030 „acolo unde piețele permit”, spunând că clienții vor decide în cele din urmă ce produs doresc și indicând nevoia de infrastructură care să sprijine tranziția la vehiculele electrice.

Piața europeană de vehicule electrice a crescut semnificativ în ultimii ani, dar probabil că nu va fi pregătită pentru vânzări integrale electrice până în 2030, a spus Kaellenius în marginea show-ului de la München.

„Nu va fi 100% în 2030, evident… din întreaga piață europeană, dar probabil și din partea Mercedes”, a spus el.

„Vom fi pregătiți… dar vom avea și flexibilitate tactică”, a spus el, referindu-se la capacitatea de a produce vehicule electrice sau cu motor cu combustie pe aceeași linie de producție.

În China, șeful executivului a spus că se așteaptă ca tranziția de la motoarele cu ardere la vehiculele electrice din segmentul premium, care nu a beneficiat de același sprijin guvernamental ca și producția de mașini de volum, să dureze „mulți ani”.

„Pas cu pas, trebuie să convertiți piața”, a spus el, adăugând că încetinirea economică actuală nu va afecta strategia lor în țară pe termen lung.