Gata cu boieria: Facebook va avea reguli noi în Europa. Ce va fi diferit, cum te ajută, la nivel de utilizator
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/07/ue-restrictii-permisiune-reclame-personalizate-facebook-instagram.jpg)
Meta va trebui să limiteze acoperirea reclamelor personalizate în Uniunea Europeană.
Curtea de Justiție a regiunii a hotărât că brandul Facebook al Meta va trebui să obțină consimțământul înainte de a livra cel puțin unele reclame personalizate în UE.
Anunțurile personalizate „nu pot justifica” prelucrarea acelui volum de date fără permisiunea utilizatorilor, potrivit hotărârii.
Meta a făcut deja apel pentru o amendă dată de UE, de 390 de milioane de euro, pentru că ar cerut utilizatorilor Facebook, Instagram și WhatsApp să accepte reclame personalizate doar pentru a folosi acele platforme.
Organul de conducere necesită consimțământ „liber” pentru funcții și consideră că Meta a încălcat Regulamentul General de Protecție a Datelor, solicitând date de direcționare a reclamelor doar pentru a utiliza Facebook, Instagram și WhatsApp, la un nivel de bază.
Meta va trebui să demonstreze că a primit acordul pentru afișarea reclamelor personalizate
În noua hotărâre, Curtea de Justiție a spus că obligația revine unui operator să demonstreze că oamenii dau de bună voie permisiunea.
Decizia este inclusă într-o instanță mai mare care a constatat că autoritățile locale de reglementare a concurenței, cum ar fi Oficiul Federal pentru Cartel din Germania, pot lua în considerare respectarea altor legi, cum ar fi GDPR, atunci când investighează cazurile antitrust.
Mai simplu spus, o țară ar putea decide că încălcarea regulilor într-un domeniu este dovada unui comportament anticoncurențial mai cuprinzător.
Hotărârea este oarecum vagă și nu este clar cum vor interpreta oficialii cerința și, mai ales, cum o vor pune în practică. Totuși, Meta ar putea fi nevoită să ceară permisiunea de a oferi reclame personalizate pe Facebook și alte platforme.
Acest lucru ar putea îmbunătăți confidențialitatea utilizatorilor, dar ar putea afecta compania, din punct de vedere financiar.
De altfel, Meta a avertizat deja cu privire la acest aspect atunci când iOS 14 le-a oferit utilizatorilor posibilitatea de a respinge urmărirea reclamelor în aplicații.