20 iun. 2023 | 14:18

Dacia Sandero Electric, oficială: ce trebui să știi despre urmașul Dacia Spring, când se lansează

ACTUALITATE
Dacia Sandero Electric, oficială: ce trebui să știi despre urmașul Dacia Spring, când se lansează

Următoarea generație Dacia Sandero va fi prima mașină electrică full-size a companiei, promițând o accesibilitate de vârf în segment, evitând hardware-ul costisitor de încărcare rapidă și cu rază lungă de acțiune.

După lansarea europeană de succes a Dacia Spring EV în 2021, firma românească își schimbă atenția către electrificarea liniilor de modele de bază existente, menținând costurile la un nivel scăzut prin utilizarea arhitecturii existente și impulsionând eficiență prin minimizarea greutății libere, conform Autocar.co.uk.

CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a declarat că noua generație a patra Sandero va sosi în „2027 sau 2028”, „în viață până în 2034 sau 2035” și va servi drept purtător de steag pentru ruta low-cost a mărcii către o linie cu zero emisii.

Sandero este una dintre cele mai ieftine și mai populare mașini din Europa, așa că întrebarea cum să ne asigurăm că succesorul său își păstrează această poziție, respectând în același timp legislațiile din ce în ce mai stricte privind siguranța și emisiile este una importantă.

Şeful de vânzări şi marketing, Xavier Martinet, a declarat pentru Autocar că, deşi Dacia va intra în segmentul C cu trei modele noi mai mari în următorii trei ani, nu va abandona Sandero.

„Segmentul B este cine suntem și ce facem”, a spus el. „Nu vrem să uităm cine suntem.”

Pentru a-și menține poziția de lider de piață pe acest segment, Sandero va fi electrificat cât mai simpatic posibil.

Le Vot a explicat: „Vom opta pentru o autonomie mai scurtă și timpi de încărcare mai mari” în comparație cu rivalii electrici din segmentul B, pentru că „ne dorim un preț mai ieftin pentru client”.

El a subliniat prețul de intrare în creștere al mașinilor electrice de masă – „35.000 EUR, 40.000 EUR, 45.000 EUR” – ca un inhibitor al adoptării pe scară largă și a dezvăluit angajamentul Daciei de a oferi o alternativă mai accesibilă.

Alternativă sustenabilă

Odată ce noul Duster va fi lansat în 2024, fiecare mașină Dacia (cu excepția Spring) va fi bazată pe platforma CMF-B a Grupului Renault, iar vehiculele electrice ale acestuia vor urma exemplul trecând la echivalentul electric CMF-BEV, în strânsă legătură.

Aceasta înseamnă că Sandero electric va fi în mod efectiv interpretarea Dacia asupra Renault 5, deși cu un accent mai mult pe utilitate și practic.

Minimizarea greutății va fi esențială pentru a menține costurile scăzute – și ar putea chiar să permită Daciei să instaleze o baterie mai mică decât cea care va fi folosită de tovarășii de platformă ai lui Sandero.

Le Vot a menționat că clientul mediu de Spring parcurge aproximativ 10 mile pe zi – cu mult mai puțin decât intervalul de 140 de mile oferit de bateria sa de 26,8 kWh.

„Dacă am face Spring din nou, aș reduce bateria la jumătate”, a spus el, sugerând că învățăturile din utilizarea Spring vor informa viitoarea generație de vehicule electrice Dacia – deși având în vedere amprenta mult mai mare și facturarea pe distanțe mai lungi, Sandero este puțin probabil să folosească o baterie mică.

Dacia nu va viza, a spus el, o „autonomie de 500-600 km și încărcare de 20 de minute”. El a adăugat că firma investighează și modalități de a face chimia bateriei cât mai ieftină posibil: „poate că bateria va fi pe bază de sodiu. Unii susțin că bateriile cu sodiu nu sunt grozave pentru că nu stochează multă energie și ele sunt grele. Dar sunt ieftine.”

Noul Sandero

Directorul de design, David Durand, a oferit indicii despre cum următorul Sandero se va încadra în noua linie de înfățișare a mărcii – așa cum este previzualizat de conceptul SUV Bigster robust și drept – și se va diferenția substanțial de mașina actuală.

„Obiectivul nu sunt cu adevărat SUV-uri off-road”, a spus el, negând că robustele Duster și Bigster, precum și noile echipamente Extreme inspirate de off-road ale mărcii, indică o schimbare către o gamă de SUV-uri pur. .

„Mai mult că ai o mașină pe care o poți folosi în orice condiție, nu ți-e frică să strici dacă ești pe un drum prost, ai suficientă garda la sol pentru a evita să fii nevoit să spui „Voi zdrobi partea de jos a mașinii mele, nu pot merge acolo” sau „crengile o să zgârie ușile, nu mă duc acolo”.

Pe baza acestei perspective, este de înțeles că următorul Sandero va sta mai sus decât cel actual și va fi proiectat pentru a prezenta mai deschis noul etos activ al Daciei, așa cum a arătat conceptul Manifesto, în stil buggy, anul trecut.

O versiune ICE rămâne posibilă, având în vedere că astfel de mașini pot fi vândute până în 2035 în Europa (2030 în Marea Britanie), dar, fără îndoială, aceasta va veni cu tehnologia hibridă care a fost introdusă recent în MPV-ul Jogger din Sandero.